رییس کمیته مخابرات مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت ارتباطات در حال بررسی شرایط اپراتور «زین» کویت برای حضور در پروژه اپراتور سوم است و گویا تصمیمی برای ارائه مهلت مجدد به اتصالات ندارد.

علی مطهری در گفت‌وگو با «موبنا» با بیان اینکه وزیر ارتباطات در کمیسیون صنایع و معادن مجلس حاضر شد تا به سوالات نماینده ارومیه پاسخ دهد، ادامه داد: وزیر ارتباطات درباره روند برگزاری اپراتور سوم و کنار گذاشتن اتصالات از این پروژه توضیحاتی به نمایندگان ارائه کرد. وی با بیان اینکه در زمان حاضر مشکل موجود بر سر قیمت پیشنهادی این کنسرسیوم است، یادآور شد: این اپراتور باید شرایط ایران را برای اپراتور سومی بپذیرد.

ورود اتصالات از اول با چالش روبه‌رو بود

یک نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: ورود اتصالات به ایران از همان مرحله اولیه کار با چالش مواجه بود و کنار گذاشتن این شرکت با مسائل سیاسی درگیر است. حمیدرضا کاتوزیان در گفت‌وگو با موبنا اظهار کرد: کنار گذاشتن اپراتور اتصالات از پروژه اپراتور سوم تلفن همراه با کنار رفتن اپراتور ترکسل از پروژه اپراتور دوم فرق می‌کند و نباید این دو موضوع را با هم مقایسه کرد.

وی ادامه داد: در پروژه اپراتور دوم شرکت ترکسل حتی فعالیت خود را نیز در ایران آغاز کرده بود، اما اپراتور اماراتی اتصالات قبل از آنکه وارد کار شود، از حوزه مخابراتی ایران کنار زده شد.