محققان دانشگاه ویرجینیا با هدف کاستن میزان هزینه‌های برگزاری ویدئو کنفرانس‌ها و همچنین افزایش تاثیرگذاری این شیوه ارتباطی مدرن موفق به ارائه برنامه جدیدی شده‌اند که مخصوص تلفن‌های همراه است.

ویدئو کنفرانس شکلی مدرن از برقراری ارتباط میان افراد است که طی سال‌های اخیر به محبوبیت زیادی دست یافته است و تلفن‌های همراه و لپ‌تاپ‌ها به زودی می توانند با استفاده از تکنولوژی جدید ویدئو کنفرانس در زمینه‌های جدیدی مورد استفاده قرار گیرند.

این تکنولوژی جدید می‌تواند امکان ایجاد تصاویری ۳ بعدی و کاملا طبیعی را بدون نیاز به تجهیزات گرانقیمت حرکت یاب و دوربین‌های متعدد فراهم آورد.

این فن‌آوری توسط محققان دانشگاه ویرجینیا ارائه شده است و به گفته متخصصان این دانشگاه استفاده از این تکنولوژی جدید می‌تواند با کاهش هزینه‌ها، در دسترس و قابل حمل بودن و امکان استفاده همگان را از ویدئو کنفرانس فراهم آورد.

در حال حاضر سیستم‌های مشابه برای تجهیزات الکترونیکی کوچک وجود دارد که به دلیل کیفیت پایین تصویر و امکان از دست رفتن قسمت‌هایی از سخنان افراد در حین جلسه از محبوبیت چندانی برخوردار نیستند.

فن‌آوری ارائه شده توسط دانشمندان ویرجینیا به سیستم انطباق حرکتی مجهز است. عملکرد این سیستم براساس شبیه‌سازی ۳ بعدی مدل چهره کاربر و چرخش آن منطبق با زاویه‌ای که تصویر برای فرد دیگر نمایش داده می‌شود، خواهد بود. بر اساس گزارش زی نیوز، انطباق حرکتی (Motion Parallex) احساس قدرتمندی را میان کاربران برقرار می‌کند؛ به صورتی که افراد مجازی بودن این ارتباط را فراموش خواهند کرد. همچنین مکالمه از طریق این سیستم نزدیک به زمان واقعی مکالمه بوده و به همین دلیل تاثیر ارتباط چشمی افراد با یکدیگر افزایش یافته و مکالمه شکلی کاملا طبیعی به خود خواهد گرفت.