دوربین حرفه‌ای با وزن سبک‌تر از DSLR‌های قدیمی

بازار دیجیتال- حدود یک ماه پیش شرکت پاناسونیک جدیدترین دوربین عکاسی دیجیتال خود را به بازار این محصولات معرفی کرد. با این حال اما این شرکت اخباری درباره زمان و قیمت دقیق عرضه این محصول جدید خود را اعلام و منتشر نکرد. به تازگی اما پاناسونیک اعلام کرده است که دوربین عکاسی جدیدش را به زودی در ماه ژوئن آینده و با قیمت ۹۹/۱۴۹۹ دلار به بازار عرضه کرده و به فروش عمومی می‌رساند.

این دوربین جدید با مدل GH۱ از سری دوربین‌های Lumix این شرکت به بازار معرفی شده است. GH۱ که در واقع یک دوربین عکاسی حرفه‌ای بوده، مجهز به لنزی با فاصله کانونی حداقل ۱۴ و حداکثر ۱۴۰ میلیمتر است. این دوربین عکاسی دیجیتال قابلیت عکاسی با وضوح تصویر ۱/۱۲ مگاپیکسل را داشته و حداکثر وضوح تصویر عکس‌های آن به ۳۰۰۰×۴۰۰۰ پیکسل می‌رسد. میزان حساسیت لنز این دوربین در حالت حداکثر به ۳۲۰۰ می‌رسد و لرزشگیر تصویر آن از نوع اپتیکال است.

این دوربین قابلیت زوم دیجیتال تا ۴ برابر را داشته و امکان فیلمبرداری با سرعت ۲۴ فریم در هر ثانیه و وضوح تصویر ۱۰۸۰ پیکسل یا سرعت ۶۰ فریم در هر ثانیه و وضوح تصویر ۷۲۰ پیکسل را هم در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد. سرعت شاتر این دوربین حداقل ۶۰ و حداکثر ۱ به ۴۰۰۰ ثانیه است.

GH۱ مبتنی بر حافظه فلش بوده و با کارت‌های حافظه SD و SDHC هم سازگاری دارد. نمایشگر این دوربین از نوع LCD با اندازه بزرگ ۳ اینچ است که تصاویر را با وضوح ۴۶۰۰۰۰ پیکسل برای کاربرانش به نمایش می‌گذارد. این دوربین دارای یک پورت USB نسخه ۲ بوده و مجهز به یک پورت HDMI هم هست. ابعاد این دوربین برابر ۴۵×۹۰×۱۲۴ میلیمتر بوده و وزن آن به دلیل نداشتن آیینه داخلی سبک‌تر از دوربین‌های DSLR قدیمی و برابر ۳۵۸ گرم است.

طبق اعلام شرکت پاناسونیک، این دوربین قرار است با بدنه مشکی رنگ به بازار عرضه شده و تنها در بازار کشور ژاپن در رنگ‌های قرمز و طلایی هم تولید و عرضه خواهد شد.