دوربین عکاسی ویژه برای عکاسی در شرایط سخت

بازار دیجیتال- این روزها دیگر داشتن یک دوربین عکاسی دیجیتالی که امکان سازگاری با شرایط نامناسب آب و هوایی را داشته و در برابر مواردی مانند ضربه شدید، بار سنگین، آب و شوک مقاوم باشد، به یک رویای خوب برای کاربران و علاقه‌مندان به عکاسی تبدیل شده است.

شرکت المپیوس هم به تازگی محصولاتی را برای این دسته از کاربران طراحی و تولید کرده است. المپیوس این دوربین‌های خود را با نام تجاری Tough به بازار معرفی کرده است. دوربین عکاسی مدل Tough-۸۰۰۰ اولین دوربین از این سری است که به تازگی به بازار معرفی شده است.

این دوربین در واقع امکان عکاسی در شرایط نامناسب و از موقعیت‌های ویژه را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد. این دوربین در برابر افتادن از ارتفاع ۶/۶ فوتی (برابر ۲ متر) مقاوم بوده و تحمل وزن حداکثر ۲۲۰ پوند (حدود ۱۰۰ کیلوگرم) را هم دارد. علاوه بر اینها، دوربین جدید المپیوس قابلیت عکاسی تا عمق ۳۳ فوتی (برابر ۱۰ متر) را داشته و امکان عکاسی در دمای کمتر از ۱۴ درجه فارنهایت (برابر منفی ۱۰ درجه سلسیوس) را هم به کاربرانش می‌دهد.

Tough-۸۰۰۰ قابلیت عکاسی با وضوح تصویر ۱۲ مگاپیکسل را داشته و عکس‌های آن حداکثر وضوح تصویری برابر ۲۹۷۶×۳۹۶۸ پیکسل دارد. لنز این دوربین که محصول خود شرکت المپیوس بوده، دارای فاصله کانونی حداقل ۲۸ میلیمتر و حداکثر ۱۰۲ میلیمتر است. این لنز عکس‌ها را با حداکثر حساسیت ۱۶۰۰ ثبت و ذخیره می‌کند و امکان زوم دیجیتال تا ۵ برابر را به کاربرانش می‌دهد. سرعت شاتر این دوربین حداقل ۱ به ۴ و حداکثر برابر ۱ به ۲۰۰۰ است. این دوربین قابلیت تشخیص کنتراست تصویر را داشته و از لرزشگیر دوبرابر تصویر هم بهره می‌برد.

دوربین جدید و متفاوت المپیوس دارای نمایشگر LCD با اندازه ۷/۲ اینچ است که تصاویر را با وضوح ۲۳۰۰۰۰ پیکسل برای کاربرانش به نمایش می‌گذارد. این دوربین مبتنی بر حافظه فلش بوده و ظرفیت حافظه داخلی آن به ۴۵ مگابایت می‌رسد. این دوربین اما امکان سازگاری با کارت‌های حافظه xD Picture و Micro SD را هم دارد. Tough-۸۰۰۰ قابلیت فیلمبرداری را هم داشته و از یک پورت USB پرسرعت نسخه ۲ هم بهره می‌برد. ابعاد این دوربین برابر ۲۲×۶۲×۹۵ میلیمتر بوده و وزن آن به ۱۸۲ گرم می‌رسد. شرکت المپیوس اما هنوز اطلاعاتی درباره زمان و قیمت عرضه این دوربین جدید خود اعلام و منتشر نکرده است.c