رییس هیات‌مدیره شرکت مخابرات ایران گفت: بهینه‌سازی شبکه اپراتور اول که قرار بود در اردیبهشت ماه به اتمام برسد، به خاطر پیچیدگی های خاص شبکه در موعد مقرر انجام نمی‌شود. وفا غفاریان در گفت‌وگو با موبنا با تاکید بر اینکه نوسازی شبکه همراه اول در تهران هنوز به پایان نرسیده است، اظهار داشت: برای اتمام این طرح، قرار است پیمانکاران شبکه زمان‌بندی دوباره‌ای ارائه دهند. وی گفت: با شرکت‌های صاحب تجهیزات شبکه مانند اریکسون و نوکیا توافقاتی صورت گرفته تا بخشی از شبکه تلفن‌همراه را طراحی مجدد کنند. رییس هیات‌مدیره شرکت مخابرات ایران تاکید کرد که نوسازی شبکه تهران هزینه بالایی ندارد و شرکت‌های صاحب تجهیزات شبکه این نوسازی را انجام خواهند داد. به گفته غفاریان، کیفیت شبکه تلفن همراه درحدی که مشترکان آن را لمس کنند، بهبود نیافته است.

نهایی شدن تعرفه اتصال متقابل مخابرات و ایرانسل تا یک ماه آینده

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران اظهار امیدواری کرد که تا یک ماه آینده موضوع تعرفه اینترکانکشن (اتصال متقابل) مخابرات با ایرانسل قطعی و نهایی شود. صابر فیضی، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به بحث تعرفه اینترکانکشن‌ مخابرات با ایرانسل گفت: تعیین این تعرفه براساس استاندارد جهانی مخابرات صورت می‌گیرد. وی تاکید کرد: طبق پروانه اگر دو طرف به توافق برسند به تایید تعرفه‌ها توسط کمیسیون‌ تنظیم مقررات نیازی وجود ندارد که در این رابطه تقریبا صورتحساب‌های طرفین رد و بدل شده، اما چون مبلغ هنوز قطعی نشده اقدامی صورت نگرفته است و باید این مبلغ قطعی شود. مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با بیان این که احتمال زیادی برای تغییر تعرفه اتصال متقابل مخابرات با ایرانسل وجود دارد، گفت: البته این موضوع به توافق طرفین بستگی دارد، اما درصورت به توافق نرسیدن طرفین موضوع به کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات می‌رود و کمیسیون براساس کار کارشناسی می‌تواند در این رابطه اظهار نظر کند.

اپراتور سوم تلفن همراه در انجام تعهدات خود تاخیر ندارد

به‌رغم پیش‌بینی‌های مسوولان وزارت ارتباطات مبنی بر واگذاری سیم کارت‌های اپراتور سوم در فصل بهار، یک مقام مسوول در سازمان تنظیم مقررات گفت: این اپراتور در روند انجام تعهدات و اجرای فعالیت‌های خود تاخیر ندارد. محمدرضا فرنقی‌زاد در گفت‌وگو با موبنا با بیان اینکه اپراتور سوم برای ارائه سیم‌کارت نیازمند اجرای کارهای اولیه خود است، اظهار داشت: پروژه اپراتور سوم تلفن‌همراه کشور روند طبیعی خود را طی می‌کند و در حال پیگیری است. وی در پاسخ به اینکه دلیل تاخیر در فعالیت اپراتورسوم چیست، گفت: پروژه اپراتور سوم به دلیل برخی اتفاقات، در فعالیت‌های اولیه خود تاخیر داشته که در حال حاضر به روند طبیعی خود برگشته است.

رقابت نفس‌گیر فعالان قانونی با قاچاقچیان گوشی

رییس هیات‌مدیره انجمن صنفی فروشندگان سیم‌کارت گفت: به دلیل رقابت شدید فعالان قانونی و قاچاقچیان شاهد کاهش قیمت انواع گوشی‌های تلفن همراه در سطح بازار تلفن همراه هستیم. افشار فروتن لاریجانی با بیان این مطلب گفت: به دلیل گستردگی بیش از حد فعالیت قاچاقچیان و در اختیار گرفتن ۹۰درصد از سهم بازار شاهد کمرنگ شدن حضور فعالان قانونی در این بازار پرهیاهو شده‌ایم. وی افزود: شرکت‌های واردکننده قانونی برای ادامه فعالیت خود و به منظور رقابت با فعالان غیرقانونی برای فروش بهتر مجبور به تعدیل قیمت هستند و به خاطر همین شاهد افت قیمت این کالای ارتباطی در سطح بازار تلفن همراه هستیم. لاریجانی تصریح کرد: مدتی است که قیمت انواع گوشی‌های موجود در بازار روز به روز کاهش می‌یابد و دلیل آن هم به میزان عرضه و تقاضا برای خریدوفروش این کالای ارتباطی بستگی دارد.