* در سال ۱۹۸۷ حدود ۱۰‌هزار هاست در اینترنت ایجاد شد. در این سال اولین سرور روتر شرکت Cisco تولید شد و در نهایت ۲۵‌میلیون دستگاه کامپیوتر شخصی در آمریکا به فروش رسید. * در سال ۱۹۸۸ ویروسی به نام «کرم اینترنت» باعث خاموشی حدود ۱۰‌درصد از سرورهای اینترنت جهان شد.

* سال ۱۹۸۹ زمانی بود که شرکت The World به عنوان اولین ارائه‌دهنده اینترنت dial-up برای کاربران آغاز به کار کرد. تیم برنرزلی از طریق آزمایشگاه اروپایی فیزیک در این سال تکنیک جدیدی برای انتشار اطلاعات روی فضای اینترنت را توسعه داد. او این تکنیک را وب جهانی یا World Wide Web نامید. در این تکنیک وب بر اساس هایپرتکست عمل می‌کرد که امکان ارتباط از یک سند به سندی دیگر در سایت‌های مختلف را از طریق هایپرلینک‌ها به کاربران می‌داد. در این سال همچنین تعداد هاست‌های اینترنتی به ۱۰۰‌هزار رسید و بنیاد امنیتی McAfee تاسیس شد تا نرم‌افزارهای آنتی ویروس به صورت رایگان در دسترس کاربران قرار بگیرد.

* سال ۱۹۹۰ زمان انقضای شبکه‌های ARPAnet بود تا برنرزلی وب جهانی را به طور رسمی راه‌اندازی کند. در این سال همچنین اولین تلاش برای فهرست‌بندی کردن اینترنت توسط «پیتر داچ» مسوول بخش آرشیو سایت‌های FTP در دانشگاه مک‌گیل انجام شد.

* در سال ۱۹۹۱ Gopher که امکان راهبری نقطه-کلیک را به کاربران می‌داد در دانشگاه مینسوتا ابداع شد تا به پرطرفدارترین رابط میانجی کاربران تبدیل شود. در این سال همچنین سیستم فهرست‌بندی دیگری به نام WAIS توسط «بروستر کاهل» راه‌اندازی شد.