پنج PMP جدید با قابلیت‌های متنوع

بازار دیجیتال- بازار پررونق انواع دستگاه‌های پخش موسیقی قابل حمل و mp۳ player آنقدر داغ و پر طرفدار است که نظر هر شرکت تولیدکنند‌ه‌ای را به خودش جلب می‌کند. تا آنجا که بسیاری از شرکت‌های فعال در زمینه‌های دیگر بازار محصولات دیجیتال تمایل دارند در این عرصه از بازار هم حضور داشته باشند. درست به همین دلیل هم هست که این روزها اخبار جدیدی از ورود شرکت بزرگ MSI به این بازار را می‌شنویم.

MSI که یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان در بازار انواع قطعات کامپیوتری مانند کارت صدا، کارت گرافیک، مادربورد و البته نوت‌بوک به حساب می‌آید، به تازگی گویا تصمیم گرفته سهمی هم از بازار انواع mp۳ player و محصولات مشابه آن را در اختیار بگیرد.

به این ترتیب این شرکت اخیرا از تولید پنج محصول جدید برای بازار پخش‌کننده‌های موسیقی قابل حمل خبر داد. این محصولات جدید که طیف متنوعی از مدل‌های ارزان قیمت تا حرفه‌ای را دارند، قرار است ابتدا به بازار کشور چین و سپس به بازار کشورهای دیگر دنیا عرضه شده و به فروش برسند.

در این میان دستگاه پخش چندرسانه‌ای قابل حمل مدل MV۸۸۲A حرفه‌ای‌ترین مدل محسوب می‌شود که مبتنی بر تکنولوژی HD بوده و امکان تماشای تصاویر با وضوح ۷۲۰ پیکسل را به کاربرانش می‌دهد. این دستگاه مبتنی بر حافظه داخلی بوده و امکان ارتقای حافظه را هم دارد. MV۸۸۲A مجهز به یک خروجی S-Video بوده و در دو نسخه ۴ و ۸ گیگابایتی طراحی و تولید شده است. این دستگاه قرار است با قیمت ۵۸ دلار برای نسخه ۴ گیگابایتی و ۷۳ دلار برای نسخه ۸ گیگابایتی به بازار عرضه شود.

مدل MV۶۵۲ محصول دیگری است که تکنولوژی HD را در اختیار نداشته و از یک نمایشگر LCD لمسی با اندازه ۳ اینچ بهره می‌برد. این محصول با قیمت ۵۱ دلار برای نسخه ۴ گیگابایتی و ۷۳ دلار برای نسخه ۸ گیگابایتی عرضه خواهد شد.

MV۶۵۱ هم مدلی بسیار شبیه به مدل MV۶۵۲ است که تفاوت آن‌ها تنها به عدم لمسی بودن نمایشگر مدل اخیر مربوط می‌شود. این دستگاه با قیمت ۴۴ دلار برای نسخه ۴ گیگابایتی خود به بازار می‌آید.

MV۸۸۱ هم مدل جدید دیگری است که نمایشگر بزرگ‌تری را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد. نمایشگر این دستگاه از نوع LCD با اندازه ۳/۴اینچ است که کمبود تکنولوژی لمسی این نمایشگر بزرگ را با خود دارد. این دستگاه هم دارای یک خروجی TV بوده و با قیمت ۵۸ دلار برای نسخه ۴ گیگابایتی و ۷۳ دلار برای نسخه ۸ گیگابایتی خود به بازار عرضه خواهد شد.

پنجمین مدل PMP جدید شرکت MSI هم MV۶۲۲ است که حافظه داخلی ۲ گیگابایتی داشته و در سه رنگ متنوع سفید، صورتی و مشکی طراحی و تولید شده است. نمایشگر این دستگاه از نوع LCD با اندازه ۴/۲ اینچ است که تصاویر را با وضوح ۲۳۰۰۰۰ پیکسل برای کاربرانش به نمایش می‌گذارد. این مدل هم با قیمت ۲۹دلار به بازار عرضه خواهد شد.

طبق اعلام MSI، همه این پنج مدل جدید قابلیت پخش و اجرای فایل‌های موسیقی و ویدئویی با فرمت‌های RM ،RMVB ، FLV،MPG ،DAT ،AVI ،MP۴ ،WMV ،۳GP ،MPEG ،MOV ،VOB ،MP۳ ،WMA ،WAV ،AAC OGG ،RA،M۴A ،APE و FLAC را دارند. این دستگاه‌ها همچنین مجهز به فرهنگ لغت و بازی‌های کامپیوتری بوده و قابلیت ضبط صدای دیجیتالی را هم دارند. MSI اعلام کرده که این محصولات جدید را ابتدا در ماه مه به بازار چین عرضه کرده و بعد از آن به بازار کشورهای دیگر عرضه می‌کند.