به دنبال تاثیرات ناشی از بحران اقتصادی، میزان فروش تلفن‌های همراه در بازارهای جهانی همچنان رو به کاهش است و بر این اساس، تولیدکنندگان گوشی سعی می‌کنند با تاکید بیشتر بر نرم‌افزارها و خدمات جدید، علاقه کاربران را به خرید این محصولات بیشتر کنند.

به گزارش فارس به نقل از اینفورمیشین‌ویک، دو شرکت موتورولا و سونی اریکسون در حال حاضر بیشترین آسیب را از بحران اقتصادی دیده‌اند. شرکت موتورولا در سه ماه نخست از سال جاری میلادی ۷/۱۴‌میلیون گوشی را در سراسر دنیا به فروش رساند که این رقم از ۲/۱۹‌میلیون گوشی فروخته شده در سه ماه پایانی سال گذشته کمتر است. کاهش فروش محصولات موتورولا تا این اندازه از قبل پیش‌بینی شده بود و به گفته «شائون کولینز» یکی از محققان مرکز CCS Insight، موتورولا بیش از این سقوط نخواهد کرد. شرکت سونی اریکسون در سه ماه نخست سال گذشته ۳/۲۲‌میلیون گوشی را فروخته بود و در مدت مشابه از سال جاری تنها موفق به فروش ۵/۱۴‌میلیون گوشی شد. فروش گوشی‌های این شرکت در مقایسه با فروش محصولات آن در سه ماه پایانی ۲۰۰۸ نیز کاهش ۴۰‌درصدی را نشان می‌دهد. شرکت‌های موتورولا و سونی‌اریکسون به ترتیب چهارمین و پنجمین تولیدکنندگان تلفن‌همراه در جهان محسوب می‌شوند.

رضایتمندی صاحبان گوشی‌های آیفون

نتایج حاصل از یک نظرسنجی جدید نشان داد، در میان تمام گوشی‌های هوشمند موجود در بازار، صاحبان گوشی آیفون رضایت بیشتری دارند.

به گزارش فارس به نقل از اینترنت‌نیوز، مرکز J.D Power به تازگی نظرسنجی گسترده‌ای را در مورد میزان رضایت‌مندی کاربران از گوشی‌های هوشمند انجام داد و در پایان مشخص شد، آیفون بیش از دیگر گوشی‌ها رضایت کاربران را جلب کرده است. شرکت‌کنندگان در این بررسی در زمینه‌های مختلف نظرات خود را در مورد گوشی‌های هوشمند اظهار داشتند و امتیاز نهایی به هر یک از گوشی‌های هوشمند از ۱۰۰۰ محاسبه شد. بر اساس نتایج حاصل از این بررسی‌ها، اپل با گوشی آیفون توانست ۷۹۱ امتیاز را کسب کند و شرکت ال‌جی نیز با کسب ۷۷۲ امتیاز رتبه دوم را به خود اختصاص داد. شرکت سامسونگ نیز ۷۵۹ امتیاز کسب کرد و به عنوان سومین شرکت برتر در این زمینه معرفی شد.

به گفته مرکز J.D Power، شرکت ال‌جی در زمینه گوشی‌های معمولی نیز موفق شد از هزار، ۷۳۳ امتیاز را کسب کند.

تلفن‌های هوشمند موتورولا آندرویدی می‌شوند

موتورولا در سه ماه پایانی سال میلادی جاری تلفن‌های هوشمند متعددی با قیمت‌های مختلف عرضه می‌کند که بر مبنای سیستم‌عامل آندروید خواهند بود. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نظر می‌رسد که آندروید برای آینده موتورولا بسیار مهم باشد؛ زیرا در حالی که مدیر اجرایی این شرکت اعلام کرده تلفن هوشمند یکی از نقاط روشن در بازار تلفن همراه دشوار است، از ویندوز موبایل مایکروسافت سخنی به میان نیاورده است.

به گفته مدیر اجرایی موتورولا، سه هزار برنامه ساخته شده برای آندروید و علاقه قابل‌توجه طراحان آن را اکوسیستم به اندازه کافی بزرگی برای موفق شدن کرده است؛ تاکنون تنها یک تلفن آندروید در بازار آمریکا وجود داشته است که توسط شرکت تایوانی HTC ساخته شده است. موتورولا، سازنده تلفن همراه آمریکایی در سه ماه نخست سال ۲۰۰۹ با اعلام کاهش ۴۶‌درصدی فروش گوشی‌هایش، بدترین عملکرد را در میان پنج سازنده برتر داشت.