برای آن دسته از والدینی که نگران حضور فرزندان خود در دنیای مجازی هستند، شرکت PeeWee PC لپ‌تاپ ضدضربه جدیدی روانه بازار کرده است که با امکانات داخلی خود می‌تواند کنترل فعالیت‌های اینترنتی کودک را به والدین بسپارد.

به گزارش فارس‌، این لپ‌تاپ که با نام PeeWee Pivot وارد بازار شده است، ۶۰۰‌دلار قیمت دارد و از مهم‌ترین امکانات به کار رفته در آن می‌توان به نمایشگر ۱۰ اینچی لمسی، پردازنده ۶/۱ گیگاهرتزی Atom، رم یک گیگابایتی با قابلیت ارتقا تا ۲ گیگابایت و ... اشاره کرد. این رایانه قابل‌حمل شامل ۶۰ گیگابایت حافظه داخلی می‌شود و به سیستم‌عامل ویندوز XP مجهز شده است. دیگر امکانات به‌کار رفته در این رایانه همراه شامل دو ورودی USB ۲.۰، قابلیت پشتیبانی از شبکه Wi-Fi و وب‌کم ۳/۱ مگاپیکسلی می‌شوند.

در این لپ‌تاپ بازی‌های ویژه‌ای برای کودکان نصب شده است که می‌تواند ضریب هوشی افراد زیر سنین ابتدایی را ارتقا دهد. علاوه بر این، لپ‌تاپ Pivot با داشتن نرم‌افزاری ویژه به والدین امکان می‌دهد تا تمامی فعالیت‌های رایانه‌ای و اینترنتی خود در این محصول را زیر نظر بگیرند. والدین در این لپ‌تاپ می‌توانند دسترسی به سایت‌های اینترنتی نامناسب را مسدود کنند، فعالیت‌های فرزندان خود در مرورگرهای اینترنتی را مورد بررسی قرار دهند و به صورت بی‌سیم و از راه دور کنترل رایانه را در اختیار بگیرند.