نشانه‌های امید برای نجات از بحران

بازار دیجیتال- بازار انواع دوربین‌های دیجیتال هم این روزها درگیر رکود فراگیر اقتصادی در سطح جهان شده است. آخرین آمار و تحقیقات در این زمینه هم این موضوع را تایید می‌کند.

در همین راستا، موسسه تحقیقات بازار دوربین به نام PMA اعلام کرده است که بازار دوربین‌های عکاسی دیجیتال در ماه فوریه گذشته نشانه‌هایی از امید را برای تولیدکنندگان این عرصه به همراه خود داشته است. بر این اساس فروش جهانی انواع دوربین‌های عکاسی دیجیتال در ماه فوریه امسال تا ۳‌درصد نسبت به ماه فوریه سال ۲۰۰۸ رشد داشته است.

طبق اعلام این موسسه، فروش جهانی این محصولات در فوریه ۲۰۰۹ در مقایسه با ماه فوریه ۲۰۰۷ تا ۱۷‌درصد کاهش پیدا کرده است. این در حالی است که فروش دوربین‌های دیجیتال در دومین ماه امسال نسبت به ماه ژانویه تا یک‌درصد کاهش و نسبت به ماه فوریه سال گذشته تا ۳‌درصد افزایش داشته است.

با این همه، اما وضوح تصویر گویا این روزها مهم‌ترین عامل در خرید این محصول است تا جایی که بیش از ۴۲‌درصد دوربین‌های دیجیتال فروخته شده در سال ۲۰۰۹ وضوح تصویر ۱۰ مگاپیکسل یا بیشتر داشته‌اند و تنها ۱۵‌درصد آن‌ها وضوح تصویر ۸ مگاپیکسل یا کمتر دارند.

این در حالی است که در ماه فوریه سال ۲۰۰۸، اما تنها ۱۲‌درصد دوربین‌های عکاسی دیجیتال فروخته شده وضوح تصویر ۱۰ مگاپیکسل یا بیشتر داشته‌ و ۶۰‌درصد آن‌‌‌‌ها وضوح تصویر ۸ مگاپیکسل یا کمتر داشته‌اند.