ثبات قیمت همچنان بر بازار تلویزیون حاکم است

عکس: نگار متین‌نیا

بازار دیجیتال- قیمت انواع تلویزیون طی یک ماه اخیر ثابت بوده و تغییر چندانی نکرده است.

طبق اعلام نمایندگی‌های فروش، این ثبات قیمت به دلیل کاهش تقاضا برای این کالا و رکود حاکم بر بازار بوده است. طبق اعلام ملکی، یکی از فعالان بازار، طی ماه‌های اخیر و به‌رغم ورود مدل‌های جدید به بازار نه تنها قیمت‌ها افزایشی نیافته است، بلکه در برخی مدل‌ها با کاهش قیمت مواجه بودیم.

طبق اعلام این فروشنده، برخی از شرکت‌های تولیدکننده هزینه تولیدشان بیشتر از مبلغی است که برای فروش این کالا در نظر می‌گیرند و این موضوع باعث متضرر شدن آنها شده است. به گفته این فروشنده، حتی برخی شرکت‌ها از حجم واردات یا تولید خود کاسته‌اند. این در حالی است که شرکت‌های واردکننده و تولیدکننده این ادعا را تکذیب کرده و می‌گویند، اگرچه بازار در دوران رکود به سر می‌برد اما شرکت‌های تولید و واردکننده مسوول ارائه کالا و همچنین تکنولوژی‌های جدید به بازار هستند و همچنان به عرضه کالا می‌پردازند.

نمایندگی‌های فروش همچنین از ثبات قیمت‌ها در بازار خبر داده و می‌گویند با توجه به شرایط بازار نه کاهش قیمت‌ها امکان پذیر است و نه افزایش قیمت‌ها. چرا که طی سه ماه پایانی سال گذشته، قیمت‌ها در حد قابل توجهی کاهش یافته است و کاهش مجدد قیمت‌ها فقط باعث ضرر تولید و واردکنندگان این کالا می‌شود.

مهوار الکترونیک، بانیان الکترونیک، حافظ پخش، مادیران و.... ‌جزو شرکت‌هایی هستند که از ثبات و در پاره‌ای موارد کاهش قیمت انواع تلویزیون در بازار خبر دادند.

طبق اعلام مهوار الکترونیک، نمایندگی فروش محصولات صوتی و تصویری jvc در بازار داخلی، قیمت انواع تلویزیون‌های این برند طی دو ماه گذشته ثابت بوده و تغییر چندانی نکرده است. این نمایندگی همچنین افزود مدل جدیدی طی این مدت وارد بازار نکرده است.

حافظ پخش، نمایندگی فروش محصولات سامسونگ نیز از ثبات قیمت‌هایش طی یک ماه اخیر خبر داد و گفت: آخرین تغییر قیمت در زمینه تلویزیون‌های این برند مربوط به هشتم فروردین است و از آن پس تغییری در نرخ تلویزیون‌های این برند اعمال نشده است.

این نمایندگی از عرضه مدل‌های جدید طی ماه آینده به بازار داخلی خبر داد.

بانیان الکترونیک، عرضه‌کننده تلویزیون‌های پاناسونیک نیز از ثبات قیمت‌ها طی یک ماه اخیر خبر داد و گفت: به‌رغم اینکه بازار در دوران رکود به سر می‌برد و همچنین تقاضا برای خرید تلویزیون کم است، اما ما مدل‌های جدید را به بازار عرضه می‌کنیم و جدیدترین تلویزیون این برند طی روزهای آتی وارد بازار خواهد شد.

مادیران، نمایندگی فروش تلویزیون‌های sharp و x.vision نیز از ثبات تقریبی قیمت‌ تلویزیون‌هایش طی یک ماه اخیر خبر داد و گفت: آخرین تغییر قیمت در زمینه تلویزیون‌های این برندها مربوط به اوایل سال گذشته بوده که قیمت یکی دو مدل از تلویزیون‌ها اندکی کاهش یافته است.