بازار دیجیتال- هفته گذشته یکی از خبرگزاری‌ها خبری مبنی‌بر اشتباه مجدد در قبوض مشترکان تلفن همراه منتشر کرد. در این خبر آمده بود که به دلیل نبود یک سیستم یکپارچه بیلینگ، باعث اشتباهات متعدد در قبض‌های تلفن‌همراه و بی‌اعتمادی مشترکان شده است. همچنین صورت حساب‌های این دوره از مشترکان همراه اول در حالی صادر شد که اکثر آنان از مبلغ قابل‌توجه و بالای آن دچار بهت‌زدگی شده‌اند. برای آگاهی از صحت این ماجرا با عسگری، از کارشناسان روابط عمومی شرکت ارتباطات سیار گفت‌وگویی انجام داده‌ایم که می‌خوانید:

خبر اشتباه در قبوض مشترکان همراه اول صحت دارد؟

خیر

پس دلیل انتشار این خبر چه بوده است؟

اشتباهی صورت نگرفته است که بتوانیم آن را توضیح دهیم. دوستان از خودشان زیاد خبر می‌زنند متاسفانه کار این افراد تنها به تولید خبر منتهی می‌شود. اگر مصداقی وجود دارد باید از سوی این افراد مطرح شود نمی‌توان با مصاحبه با یک مشترک اظهار داشت که سیستم حسابرسی شرکت ارتباطات سیار دچار مشکل است. اگر یک مورد اشتباه هم شده باشد ما آن را پیگیری و حل می‌کنیم.

این ادعا که؛ در شرکت ارتباطات سیار یک سیستم بیلینگ قوی وجود ندارد را هم تکذیب می‌کنید؟

بله، چرا که سیستم بیلینگ وجود دارد و بسیار هم پیشرفته است. هیچ اشتباهی هم تاکنون رخ نداده است. هرکس هم مدعی این مصداق است نشان دهد تا روی آن بحث کنیم.

اما گفته شده که نبود یک سیستم بیلینگ جامع باعث شده است که علاوه‌بر مشترکان، خود شرکت ارتباطات سیار هم به مشکل برخورد کند؛ چرا که این شرکت به دلیل نداشتن یک سیستم جامع و یکپارچه حدود ۱۷۰‌میلیارد تومان طلب وصول نشده دارد؟

از دیدگاه خودمان ما هیچ مشکلی در سیستم نداریم.

اگر زمانی مشکلی در قبوض مشترکان دیده شود آنها باید چه کار کنند؟

کاربر به ما مراجعه می‌کند. ما بررسی‌های لازم را انجام و مشکل او را حل می‌کنیم، ولی تاکنون ما چنین مشکلی نداشته‌ایم.