بلاتکلیفی استفاده از موبایل در مدارس

علیرضا علی‌احمدی وزیر آموزش و پرورش گفت: هنوز درباره استفاده دانش‌آموزان از تلفن همراه در مدارس تصمیم‌گیری نشده است.

وی در پاسخ به فارس مبنی بر این که آیا دانش‌آموزان می‌توانند از تلفن همراه در مدارس استفاده کنند، گفت: استفاده از تلفن همراه جزو پدیده‌های نوین است و باید درباره آن تصمیم‌گیری دقیقی صورت گیرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۵ رویکرد را در خصوص استفاده از تلفن همراه در مدارس پیگیری می‌کنیم که شامل حمل تلفن همراه در مدرسه، استفاده از آن،‌ استفاده آموزشی از آن و نوع خاصی از تلفن همراه و محدودیت‌های استفاده از آن است. علی‌احمدی اضافه کرد: در حال حاضر کارشناسان درباره استفاده دانش‌آموزان از تلفن همراه در حال بررسی هستند و هنوز نظر کارشناسی را دریافت نکرده‌ایم. وی افزود: در حال هر نتیجه‌ای که اعلام شود، دارای نکات مثبت و منفی است و گزینه مطلقی وجود ندارد. در حال حاضر دستورالعملی در این خصوص در مدارس وجود دارد که باید رعایت شود.

وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: معلمان در سر کلاس درس نباید از تلفن همراه استفاده کنند و باید تلفن همراهشان خاموش باشد.

خرید ۱۹ سامانه‌ اندازه‌گیری و نظارت بر شبکه‌های تلفن‌همراه

رگولاتوری، مجوز خرید ۱۹ دستگاه خودروی عملیاتی تخصصی خارجی بنز اسپرینتر دیزل به‌منظور بهره‌برداری از سامانه‌های نیمه‌سیار اندازه‌گیری و جهت‌یاب و سامانه‌های نظارت بر شبکه‌های تلفن همراه را دریافت کرد.

همچنین سازمان می‌تواند به منظور بازبینی شبکه‌های مخابراتی، از محل اعتبار پروژه شماره ۳ طرح توسعه‌ ارتباطات رادیویی، به‌عنوان توسعه و تجهیز مراکز مونیتورینگ، به شماره‌ طبقه‌بندی ۴۰۸۱۴۰۰۱، از طریق خرید خودروهای عملیاتی وارداتی مذکور توسط شرکت ایران خودرو ‌وارد عمل شود.

سرانجام اینترکانکشن مخابرات با ایرانسل

صابر فیضی، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در مورد تغییر تعرفه اتصال متقابل مخابرات با ایرانسل (اینترکانکشن) گفت: در این مورد مذاکراتی با مسوولان ایرانسل داشتیم که در صورت توافق نهایی، این تعرفه به زودی از حالت دستوری پروانه خارج و براساس استاندارد سازمان جهانی مخابرات تعیین خواهد شد.