ادامه فعالیت دست فروشان و دلالان گوشی تلفن همراه

دست فروشان و دلالان گوشی تلفن همراه همچنان به کار خود در گوشه و کنار خیابان جمهوری ادامه می‌دهند.

در حدود چند ماه گذشته که نیروی انتظامی برای کنترل بازار و جلوگیری از ضرر و زیان احتمالی مصرف کننده، سوء استفاده و کلاهبرداری، در سال گذشته اقدام به اجرای طرح جمع آوری دست فروشان گوشی تلفن همراه کرده بود، ولی متاسفانه تا کنون اقدام جدی و چشمگیری در این زمینه دیده نشده است.

در حالی که اختیار بازار گوشی تلفن همراه به نوعی در دست قاچاچیان است و بیش از ۹۰‌درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده‌اند، دست فروشان و دوره گردان خیابانی نیز به خریدوفروش انواع گوشی‌های قاچاق و سرقتی می‌پردازند. یکی از مشکلات ناشی از فعالیت دوره گردان و دست فروشان افزایش خریدو فروش گوشی‌های سرقتی و گوشی‌های دست دوم بازسازی شده است که هیچ گونه گارانتی یا خدمات پس از فروشی هم ندارند که این امر تنها به زیان مصرف‌کننده خواهد بود. در پی رواج بازار دست فروشان، نهادهای مرتبط تاکنون نتوانسته‌اند علاوه بر مبارزه با عرضه گوشی‌های قاچاق به جمع‌آوری دست فروشان بپردازند.

با توجه به شرایط فعلی بازار تلفن همراه به نظر می‌رسد نظارت همیشگی و جدی نیروی انتظامی می‌تواند به عنوان یکی از اهرم‌های قوی درجهت مقابله با قاچاق این کالا و ساماندهی بازار تلفن محسوب گردد.

تا کنون نهادهای مختلفی از تاسیس تشکل‌ها و کمیته‌ها در خصوص نظارت و کنترل بازار تلفن همراه خبر داده اند که تا به امروز هیچیک از این وعده‌ها به تحقق و سرانجام نرسیده است.