مدیرکل روابط عمومی شرکت مخابرات گفت: همراه اول درحال بررسی افزایش سرعت استفاده از اینترنت از طریق تلفن همراه است. داوود زارعیان در گفت‌وگو با موبنا اظهار داشت: شرکت ارتباطات سیار دولتی قصد دارد با افزایش پهنای باند سرعت سرویسGPRS را چهار برابر کند. وی با اشاره به اینکه استفاده از امکانات ارتباطی مناسب، مهمترین سیاست همراه اول محسوب می‌شود، گفت: با برآورد میزان ثبت نام‌ها و تقاضای استفاده از GPRS سرعت این سرویس افزایش پیدا می‌کند. وی گفت: افزایش سرعت GPRS به زودی و در اولین فرصت انجام می‌شود.وی درباره کاهش تعرفه استفاده از این سرویس گفت: مخابرات افزایش تعرفه‌های سرویس‌های مخابراتی را دنبال نمی کند وکاهش تعرفه GPRS نیز در دستور کار همراه اول قرار دارد.

اختلال پیامک‌های همراه اول ارتباطی به سایر اپراتورها ندارد

اختلال در ارسال و دریافت پیام کوتاه مشترکان همراه اول در ایام نوروز ارتباطی به سایر اپراتورهای تلفن همراه ندارد.

محمد حسین فلاح اصغری با بیان این مطلب اظهار داشت: شبکه ارتباطات سیار بزرگترین شبکه تلفن همراه در کشور است واپراتورهایی که متمایلند به این شبکه وصل شوند باید خودشان را با شبکه همراه اول تطبیق دهند.

وی با متعادل دانستن ترافیک ارسال پیام کوتاه شبکه همراه اول گفت: هیچ مشکلی درخصوص ارسال و دریافت پیام کوتاه وجود ندارد و تمامی ده سوئیچ همراه اول فعال بوده و ترافیک شبکه مدیریت می‌شود. فلاح اصغری با اشاره به اینکه در حدود ۷۵ ‌درصد از عدم ارسال پیامک‌ها به رفتار مشترک مربوط است، گفت: در دسترس نبودن مشترک، پر بودن حافظه گوشی، تنظیمات اشتباه و سایر مسائل مرتبط از دلایل نرسدن پیام کوتاه مشترک به مقصد است.

بالا بودن تعرفه باعث خارج شدن شرکت‌های قانونی شده است

رییس انجمن صنفی فروشندگان سیم‌کارت، گوشی تلفن همراه گفت: بالا بودن تعرفه واردات گوشی تلفن همراه باعث شده تا در سالجاری برخی از شرکت‌های صاحب نام از دور بازار تلفن همراه خارج شوند.

افشار فروتن لاریجانی با بیان این مطلب افزود:‌ بالا بودن تعرفه تنها به افزایش بی‌رویه قاچاق این کالای ارتباطی کمک می‌کند؛ چرا که نیاز ۴۶‌میلیون مشترک سیم‌کارت را قاچاقچیان تامین می‌کنند.

وی افزود: در شرایط فعلی که بازار تلفن همراه در اختیار قاچاقچیان قرار دارد، اشباع بازار تلفن همراه و در پی آن رکود اقتصاد جهانی باعث شده تا بازار تلفن همراه بیش از پیش آشفته باشد.

لاریجانی با اشاره به متوقف شدن تعطیلی برخی از شرکت‌های واردکننده قانونی گوشی موبایل خاطر نشان کرد: عدم کاهش تعرفه ۲۵‌درصدی گوشی تلفن همراه، باعث شده است تا برخی از شرکت‌های اصلی واردکننده این کالای ارتباطی فعالیت خود را متوقف کنند.

وی ادامه داد: به دلیل عدم نظارت بر واردات‌، برخی از فعالان غیرقانونی حاضرند با حداقل سود به رقابت با فعالان قانونی بپردازند و این دلیل نیز منجر به حضور کمرنگ شرکت‌های قانونی شده است.

لاریجانی با اشاره به رکود فعلی بازار سیم کارت نیز تصریح کرد: اشباع بازار سیم کارت دلیل اصلی رکود بازار این کالای ارتباطی شده است به طوری که از چند ماه گذشته تاکنون شاهد کمترین نوسان قیمتی در سیم‌کارت‌های موجود در بازار شده‌ایم.

ارسال MMS توسط رومرهای همراه اول بررسی می‌شود

رییس هیات‌مدیره شرکت ارتباطات سیار از بررسی فنی ارسال MMS توسط رومرهای (مشترکانی که از سرویس رومینگ استفاده می‌کنند) همراه اول خبر داد.

حمید رضا نیکوفر اظهار داشت: در حال حاضر رومرهای فعال همراه اول تنها می‌توانند از سرویس مکالمه و پیام کوتاه استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه تمامی ملاحظات فنی این پروژه توسط همراه در حال بررسی است، گفت: این شرکت‌درصدد است تا تمامی رومرهای همراه اول که سرویس MMS آنها فعال بوده بتوانند از این سرویس هم استفاده کنند.

نیکوفر ادامه داد: همچنین چنانچه متقاضیان استفاده از این سرویس به حد نصاب برسد، همراه اول امکان ارسال MMS را به سایر اپراتورها فراهم می‌کند.