بازار دیجیتال- با اینترنتی شدن ‌ارائه کارت ورود به جلسه آزمون ورودی دانشگاه‌ها‌، به نظر می‌رسد باز هم کافی نت‌ها شاهد حضور افراد بی‌شماری باشند که به این مراکز برای دریافت کارت مراجعه می‌کنند.

از آنجا که طی دوره‌های قبل برخی کافی نت‌ها از مراجعین مبلغی بیش از آنچه باید بابت ثبت نام اینترنتی و ... دریافت می‌کردند بسیاری از مراجعین به این مراکز گله‌مند شده بودند و معتقدند احتمالا این بار هم با این معضل مواجه می‌شوند و خواستار رسیدگی اتحادیه در این رابطه شده‌اند.

در این رابطه گفت‌و‌گوی کوتاهی با شهرام شیر مست، سخنگوی اتحادیه صنف رایانه، داده ورزی و ماشین‌های اداری داشتیم که متن آن به شرح زیر است.

آیا اتحادیه برخوردی با کافی نت‌هایی که مبلغ اضافی بابت ارائه خدمات از مراجعین دریافت می‌کنند، دارد؟

بله. اتحادیه نرخ مصوب ارائه خدمات را به کافی نت‌ها اعلام کرده است و آنها باید بر اساس این نرخ مصوب به مراجعین خدمات مختلف را ارائه کنند.

همچنین برای ثبت نام اینترنتی آزمون دانشگاه‌ها، بانک‌ها و همچنین ‌ارائه کارت ورود به جلسه کافی‌نت‌ها مجاز به دریافت مبلغ ۲‌هزار تومان هستند و در صورتی که کافی نتی مبلغ بیشتری مطالبه کرد ،مراجعین می‌توانند از آن به اتحادیه شکایت کنند تا پروانه کسب آنها باطل و واحد آنها پلمب شود.

تکلیف کافی‌ نت‌هایی که مجوز ندارند چه می‌شود؟

بازرسان اتحادیه واحدهای فاقد پروانه را شناسایی و به آنها مهلت دریافت مجوز می‌دهند.

در صورتی که برای دریافت مجوز اقدام نکنند واحد آنها پلمب می‌شود. از طرفی مراجعین به کافی‌‌نت‌ها باید دقت کنند و به کافی‌نت‌های بدون مجوز مراجعه نکنند. مراجعین می‌توانند همچنین از طریق تماس با اتحادیه از مکان نزدیکترین کافی نت به خود مطلع شوند.

آماری از تعداد کافی‌نت‌های بدون مجوز دارید؟

حدود ۷۰ کافی‌نت بدون مجوز در محدوده شهرستان تهران وجود دارد که حدود دو برابراین تعداد کافی نت دارای مجوز در این محدوده موجود

است.