تقدیر همکاران سیستم از تیم‌های اعزامی به مسابقات جهانی ACM

در آستانه اعزام دو تیم از دانشگاه‌های شریف و امیرکبیر به مسابقات جهانی برنامه‌نویسی ACM، گروه شرکت‌های همکاران سیستم طی برگزاری نشستی، تیم‌های اعزامی را مورد بدرقه و تقدیر قرار داد.

شهریار رحیمی مدیرعامل همکاران سیستم در این نشست دوستانه خطاب به دانشجویان گفت: کمبود نیروی انسانی متخصص، معضل بزرگ شرکت‌های آی‌تی ایرانی است و امیدواریم جوانان با استعداد ایرانی آینده خود را در داخل کشور ببینند. به اعتقاد وی، به‌رغم وجود سطح وسیعی از پروژه‌ها، اغلب شرکت‌های بزرگ آی‌تی در ایران قادر به رشد سریع در بازار نیستند و این نشان می‌دهد که تا چه حد به وجود نیروهای نخبه آی‌تی در داخل کشور نیاز است.

در این جلسه که با بیان نقطه ‌نظراتی از سوی دانشجویان اعزامی در مورد سنجش شرایط کار و دلایل ادامه تحصیل و کار در خارج از کشور همراه بود، مدیرعامل همکاران سیستم خطاب به دانشجویان گفت: چرا تصور می‌کنید زمینه خلاقیت در محصولات ایرانی کم است، حتی روی محصولاتی مثل اتوماسیون که به نظر شما عادی و تمام شده به نظر می‌رسند بیشتر از ۳۰‌درصد کار نشده و هنوز راه توسعه و پیشرفت خلاقانه باز است.

به گفته رحیمی به‌‌رغم این که نیروهای نخبه آموزش‌های دانشگاهی را به خوبی سپری می‌کنند، اما مدت‌ها طول می‌کشد تا در محیط کار به بازدهی مطلوب برسند.

در این جلسه همچنین دکتر تابش عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف نیز خاطرنشان کرد: بسیاری از شرکت‌های بزرگ مانند IBM و گوگل تلاش می‌کنند با برگزاری ورک شاپ‌هایی برای دانشجویان، فرصت آشنایی با محیط کار شرکت‌‌‌های نرم‌افزاری را برای آنان فراهم کنند. وی همچنین از همکاران سیستم برای حمایت مادی و معنوی مسابقات ACM طی سال‌های اخیر تشکر کرد. دانشجویان اعزامی به مسابقات برنامه‌نویسی ACM نیز در این جلسه نقطه نظراتی را درباره دلایل عدم جذابیت فضای داخل برای کار بیان کردند.

محمدرضا خانی یکی از دانشجویان تیم ACM امیرکبیر خاطرنشان کرد: به طور طبیعی بسیاری از دانشجویان تمایل به ادامه تحصیل یا انجام کار در خارج از کشور دارند، اما شرکت‌های ایرانی می‌توانند با ایجاد فضای مناسب حداقل بخش عمده‌ای از آنان را متقاعد به ماندن و کار در داخل کشور کنند.

آیدین نصیری پور دانشجوی تیم ACM دانشگاه شریف نیز گفت: عدم‌جذابیت فضا و موضوعات کاری یکی از دلایل اصلی تمایل دانشجویان به خروج از کشور است. در این جلسه همچنین حسن اطاعت مدیر بازاریابی همکاران سیستم ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و تاریخچه شرکت گفت: همکاران سیستم امسال نیز با پرداخت هزینه بلیت مسافرت تیم‌های اعزامی و همچنین اعطای جوایز ویژه تلاش کرد تا ضمن حمایت از این حرکت علمی، قدمی را در جهت نزدیکی صنعت و دانشگاه بردارد.