وفا غفاریان در گفت‌وگو با موبنا اظهار داشت: کاهش نرخ سیم‌کارت‌های اعتباری طی دو دوره در دستور کار همراه اول قرار گرفت، اما در زمان حاضر این سیم‌کارت‌ها با قیمت مصوب ۲۲هزار و ۶۰۰تومان به بازار عرضه می‌شود.

وی ادامه داد: هم‌اکنون پیشنهادی برای کاهش این قیمت در دستور کار هیات‌مدیره مخابرات قرار ندارد و برنامه ای نیز برای کاهش تعرفه سرویس MMS در سال جدید در دستورکار نداریم.

همراه اول هم‌اکنون ۵/۳۱‌میلیون مشترک دارد که ۵/۱۶میلیون آن را مشترکان سیم‌کارت‌های دائمی و ۱۴میلیون را مشترکان سیم‌کارت‌های اعتباری تشکیل می‌دهند.

ضریب نفوذ تلفن همراه ایران به۱۰۰درصد می‌رسد

ظرف پنج سال آینده ضریب نفوذ تلفن همراه در ایران به ۱۰۰‌درصد خواهد رسید و تا آن زمان اپراتورهای فعلی رقابت گرمی خواهند داشت.

موسسه تحقیقاتی Delta Partners اعلام کرد: در حالی که سه چهارم بازار در اختیار اپراتور دولتی است، اما ظرفیت بالای بازار ایران و بهره‌مندی از این خدمت (تلفن همراه و خدمات ارزش افزوده آن) اشتیاق برای حضور در بازار ایران را دوصد چندان می‌کند.

در این گزارش رویکرد اخیر دولت در کاهش تصدی‌گری دولت و آزادسازی بخش مخابرات مثبت ارزیابی شده و آمده است: ایران در سال ۲۰۰۷ عربستان را از نظر تعداد مشترکان تلفن همراه پشت‌سر گذاشت و به بزرگترین بازار مخابراتی خاورمیانه تبدیل شد و تعداد مشترکان تلفن همراه در ایران به ۴۷‌میلیون نفر رسید و ضریب نفوذ آن نیز از مرز ۶۰‌درصد گذشت.

استفاده از سلول‌های خورشیدی در شبکه همراه اول

معاون طرح و مهندسی شرکت ارتباطات سیار ایران از استفاده سلول‌های خورشیدی در ایستگاه‌های BSC (مرکز کنترل ایستگاه‌های رادیویی) توسط همراه اول خبر داد. حسن رضوی در گفت‌وگو با موبنا اظهار داشت: در جاده‌ها و مناطقی که برق‌رسانی دشوار است، برق رسانی ایستگاه‌های تلفن همراه شبکه اپراتور اول از طریق سلول‌های خورشیدی انجام می‌پذیرد.

وی با بیان اینکه در زمان حاضر این طرح در مناطقی در استان‌های سمنان، اصفهان و مازندران اجرایی شده است، ادامه داد: بر اساس این استراتژی، تقویت‌کننده‌ها و آنتن‌های BTS جاده‌ای همراه اول با استفاده از برق خورشیدی نصب می‌شود. رضوی با اشاره به اینکه در مناطقی که شبکه برق‌رسانی از قدرت کافی برخوردار باشد، نصب آنتن‌ها با استفاده از سلول‌های خورشیدی از لحاظ اقتصادی به صرفه نیست، خاطرنشان کرد: در این طرح باید سه پارامتر میزان ظرفیت، هزینه ایجاد شبکه‌های برق‌رسانی و هزینه خط انتقال و نیز شرایط جوی در نظر گرفته شود.

معاون شرکت ارتباطات سیار ایران تصریح کرد: استفاده از سلول‌های خورشیدی، به ناچار در برخی مناطق صورت می‌گیرد و قیمت آن نیز نسبتا از سایت‌های عادی گران تر است.

نحوه‌ دریافت خدمات غیرحضوری همراه اول اعلام شد

مشترکان همراه اول از این پس می‌توانند با دریافت سرویس خدمات غیرحضوری نسبت به دریافت ریزمکالمه خود به صورت غیرحضوری و مراجعه به سایت شرکت ارتباطات سیار ایران به آدرس www.mci.ir اقدام کنند.

مشترکان همراه اول علاوه بر مراجعه حضوری به دفاتر هشت‌گانه می‌توانند در بخش خدمات غیرحضوری درخواست داده تا اطلاعات ریزمکالمه از طریق ایمیل برایشان ارسال ‌شود.

بر اساس این خبر مشترک همراه اول برای استفاده از این سرویس باید عضو سیستم E-care شود؛ هزینه‌ دریافت ریزمکالمه به صورت اینترنتی ۳۰۰ تومان است که در قبض دوره بعدی مشترکان محاسبه خواهد ‌شد.

مشترکان برای استفاده از سرویس خدمات غیرحضوری e-care باید به پورتال شرکت ارتباطات سیار ایران مراجعه و درخواست خود را در بخش‌ خدمات غیرحضوری ارائه دهد؛ پس از آنکه فرم اولیه از طریق ایمیل ارسال شد، بعد از تکمیل و تایید این فرم، کد پیگیری برای مشترک ارسال می‌شود که مشترک باید پس از آن برای احراز هویت به یکی از ادارات هشت‌گانه دولتی شرکت ارتباطات سیار ایران مراجعه ‌کند.

پس از آن پرینت فرم تکمیل شده برای تایید به مشترک ارائه می‌شود و بعد از تایید و احراز هویت سرویس فعال شده و نام کاربری و کلمه عبور بعد از ۲۴ ساعت برای ایمیل فرد ارسال می‌شود.

معرفی نماینده جدید نوکیا در ایران

همانطور که پیش از این نیز اعلام شد، بیژن خیابانی، نماینده شرکت نوکیا در ایران هفته گذشته رسما از سمت خود استعفا کرد.

در مراسمی که اواخر هفته گذشته به منظور قدردانی از زحمات وی و معرفی نماینده جدید این شرکت برگزار شده بود، دلایل استعفای خیابانی توسط او کاملا شخصی عنوان و به شفیعی پور به عنوان جایگزین وی معرفی شد.