رییس کمیته مخابرات مجلس شورای اسلامی از تشکیل مرکز ارتباطات مردمی کمیته تحقیق و تفحص از شرکت مخابرات خبر داد.

علی مطهری در گفت‌وگو با موبنا اظهار داشت: تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی با مراجعه به این مکان می‌توانند موارد و مسائل مرتبط با طرح تحقیق و تفحص از مخابرات را اعلام کنند. وی با بیان اینکه مکان کمیته تحقیق و تفحص تا پایان طرح در اختیار کمیته خواهد ماند، گفت: آدرس، شماره تلفن و فکس این مرکز در هفته آینده اعلام می‌شود. مطهری با بیان اینکه مشابه چنین مرکزی نیز در مجلس وجود دارد، ادامه داد: افراد می‌توانند با ارسال نامه به کمیسیون صنایع و معادن اطلاعات درخواست یا اطلاعات خود را ارسال کنند. طرح تحقیق و تفحص ۱۴ محور دارد. بررسی نحوه هزینه کرد وجوه خارج از شمول در اختیار مدیران، بررسی نحوه عملکرد مرکز تحقیقات مخابرات ایران، نحوه اجرای پروژه‌ها و انجام هزینه‌ها در بودجه سالانه، بررسی نحوه قیمت تمام شده خدمات تلفن ثابت و همراه و اعمال آن در محاسبات بودجه سالانه شرکت‌های مخابراتی، بررسی نحوه اجرای مناقصه‌ها و مزایده‌های چهار سال گذشته و نحوه پرداخت حقوق پیمانکاران پروژه‌ها، بررسی تحقق برنامه‌های شرکت مخابرات در برنامه پنج ساله چهارم و بررسی خطوط ثابت و همراه واگذار شده به اشخاص حقیقی و حقوقی بدون ضابطه از جمله محورهای این تحقیق و تفحص است.

اعلام نحوه‌ دریافت ریز مکالمات مشترکان همراه اول

برخی از مشترکان تلفن همراه پس از دریافت پیامکی مبنی بر هزینه قبوض تلفن همراه این دوره خود از تاریخ یکم بهمن‌ماه سال ۸۷ تا یکم فروردین‌ماه سال جاری به زیاد بودن صورتحساب اعتراض داشته و معتقدند اشتباهی در این زمینه صورت گرفته است. به گزارش ایسنا، آن دسته از مشترکانی که به دلیل بالا بودن این هزینه می‌خواهند ریزمکالمات را قبل از پرداخت مبلغ قبوض این دوره که مهلت پرداخت آنها تا دهم اردیبهشت‌ماه اعلام شده است، دریافت کنند، می‌توانند به یکی از ادارات هشت‌گانه دولتی شرکت ارتباطات سیار ایران یا به بخش امور مشترکین مراکز تلفن ثابت مراجعه و با ارائه مدارک مورد نیاز ریزمکالمات خود را دریافت کنند.

بنا بر گفته‌ مسوولان شرکت ارتباطات سیار ایران اگر اشتباهی در محاسبه قبوض تلفن همراه مشترک صورت گرفته باشد و مشترک متوجه نشود و پس از پرداخت از این موضوع اطلاع یابد، می‌تواند مورد خود را به عنوان اعتراض و شکایت مطرح کند؛ مبلغ مازادی که از مشترک دریافت شده در قبوض دوره بعدی او محاسبه می‌شود، اما احتمال اشتباه در قبوض تلفن همراه بسیار ضعیف است.