مدیر عامل شرکت مخابرات ایران تاکید کرد: بر اساس قرارداد موجود در حال حاضر واگذاری و انتقال تالیا از مجتمع صنعتی رفسنجان به جای دیگری امکان‌پذیر نیست.

صابر فیضی در گفت‌و‌گو با «ایسنا» با بیان این که درباره ورود سرمایه‌گذار جدید پیشنهاد‌هایی توسط تالیا داده شده است، گفت: البته بحث واگذاری و انتقال تالیا از مجتمع صنعتی رفسنجان به‌جای دیگر پیشنهاد خوبی است، ولی امکان‌پذیر نیست. وی همچنین تصریح کرد: مخابرات مبلغ پنج‌میلیارد تومان در اختیار تالیا قرار می‌دهد که با این مبلغ، تالیا کارت چاپ کرده و به فروش می‌رساند و بعد از فروش همان مبلغ را به حساب مخابرات واریز می‌کند و مجددا مبلغ را برداشت کرده و با آن کار می‌کند.

او ادامه داد: به این دلیل که این کار با تاخیر صورت گرفت، مشترکان تالیا در مقطعی با مشکل کمبود کارت شارژ مواجه شدند؛ اما تالیا این مبلغ را تصفیه کرده و مجوز فروش کارت شارژ را دریافت و به توزیع و فروش کارت‌ شارژ اقدام کرد و در حال حاضر مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

گفتنی است، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران پیش از این نیز به خبرنگار ایسنا گفته بود: بحث ثبت شرکت مستقل برای تالیا و انتخاب سرمایه‌گذار خارجی برای آن موضوع حقوقی پیچیده‌ای دارد و از طرفی بحث ورود سرمایه‌گذار خارجی به تالیا از حدود دوسال‌ونیم پیش در مخابرات در حال بررسی است؛ اما با توجه به این که مشکل حقوقی دارد هنوز راه‌حلی برای آن پیدا نشده است.

فیضی اظهار کرده بود: تالیا از ابتدای فعالیت، قراردادش را با مجتمع صنعتی رفسنجان منعقد کرده و فعالیت می‌کند؛ بنابراین اگر می‌خواهد ادامه کار و این تعهدات را از مجتمع صنعتی رفسنجان به یک شخصیت حقوقی دیگر منتقل کند، باید به‌عنوان یک شرکت مستقل ثبت شود تا بتواند این قرارداد را با یک سرمایه‌گذار دیگر منعقد کند.

نوسازی یکی از بی‌اس‌سی‌های مرکز توحید

با توجه به ضرورت به‌روزرسانی و افزایش ظرفیت شبکه همراه اول از ساعت ۸ امروز عملیات جایگزینی یکی از بی‌اس‌سی‌های مرکز تلفن همراه توحید تهران انجام می‌شود. عملیات جایگزینی بی‌اس‌سی مذکور در مرکز تلفن همراه توحید تهران از ساعت ۸ صبح روز یکشنبه ۲۳ فروردین‌ماه آغاز می‌شود و حداکثر به مدت ۲۴ ساعت به اتمام می‌رسد.در نتیجه اجرای این عملیات جایگزینی ممکن است از صبح روز یکشنبه (۲۳ فروردین) تا پایان روز سه‌شنبه (۲۵ فروردین‌ماه) برای مشترکان همراه اول در محدوده از شمال خیابان‌هاشمی (تقاطع کمالی تا تقاطع دین محمدی)، از جنوب بریانک، از شرق خیابان خرمشهر- کمالی و از غرب خیابان دین‌محمدی تقاطع امام خمینی (ره) و اتابکی- سبحانی مشکلاتی بروز نماید که همراه اول پیشاپیش بابت مشکلات احتمالی عذرخواهی نموده است.

اعلام صورتحساب همراه اولی‌ها

اپراتور اول تلفن همراه صورتحساب دوره دو ماهه منتهی به اول فروردین ماه مشترکان خود را از طریق پیامک و سایت اینترنتی اعلام کرد.

در پیام کوتاهی که برای مشترکان سیم کارت‌های دائمی اپراتور اول ارسال شده مبلغ صورتحساب آخرین دوره سال گذشته که از اول بهمن تا اول فروردین‌ماه بوده، به همراه شماره قبض و شماره پرداخت اعلام شده است.

همچنین مشترکان برای اطلاع از جزئیات صورتحساب خود می‌توانند به سایت اینترنتی همراه اول به نشانی mci.ir مراجعه کنند. قبوض این دوره مشترکان سیم‌کارت‌های دائمی همراه اول طی چند روز آینده از طریق پست توزیع خواهد شد.