سال نو و برنامه‌های جدید شرکت‌ها تلویزیون همیشه مخاطب دارد

عکس: نگار متین‌نیا

مریم عسگری- سال که نو می‌شود شرکت‌های تولیدکننده و واردکننده برنامه‌های جدیدی را در دستور کار خود قرار می‌دهند تا در بازار رقابتی از رقبای خود عقب نمانده و موقعیت بهتری در بین رقبا پیدا کنند. مادیران یکی از شرکت‌هایی است که برای حفظ موقعیت خود در بازار برنامه‌های جدیدی را برای سال جدید در دستور کار خود قرار داده که توسعه خط تولید تلویزیون‌های lcd شارپ یکی از این اقدامات است. در همین خصوص گفت‌وگوی کوتاهی با علایی، مدیرکل محصول تلویزیون‌های مادیران ترتیب داده‌ایم که به شرح زیر است.

در شرایطی که اکثر تولیدکنندگان از روند واردات قطعات تولیدی گله‌مند هستند و همچنین با توجه به رشد هزینه‌های تولید، آیا توسعه خط تولید تلویزیون‌های sharp مقرون به صرفه است؟

این که هزینه‌های تولید در چه حد افزایش می‌یابد موضوعی است که طی روزهای آینده مشخص می‌شود و آن زمان در مورد افزایش قیمت‌ها تصمیم می‌گیریم؛ اما به هر حال ما طی یک ماه گذشته خط تولید تلویزیون‌های crt شارپ را راه‌اندازی کردیم و در نظر داریم خط تولید تلویزیون‌های lcd این برند را طی یک ماه آینده راه‌اندازی کنیم و از میزان واردات این تلویزیون‌ها بکاهیم.

از طرفی هزینه واردات قطعاتی که مونتاژ می‌شوند؛ چندان بالا نیست و از این بابت مشکلی با گمرک نداریم؛ به همین دلیل قدرت مانور بیشتری در زمینه ارائه قیمت پایین نسبت به رقبایی که تلویزیون‌ها را به صورت ساخته شده وارد می‌کنند داریم و می توانیم ادعا کنیم ما از لحاظ ارائه کالا با قیمت پایین از رقبای دیگر موفق‌تر هستیم؛ ضمن اینکه متضرر نیز نمی‌شویم.

با توجه به رکود حاکم بر بازار و همچنین تمایل مصرف‌کنندگان به خرید تلویزیون‌های وارداتی ولو چینی چه بازاری را برای تلویزیون‌هایی که در داخل کشور مونتاژ می‌شوند، پیش‌بینی می‌کنید؟

تلویزیون کالایی است که همیشه مخاطب دارد؛ حتی در شرایطی که بازار لوازم صوتی و تصویری در حالت رکود باشد. از طرفی با توجه به کیفیت مطلوب تلویزیون‌های تولیدی مصرف‌کنندگان استقبال خوبی از کالاها می‌کنند. از طرفی ما محصولات تولیدی خود را برای گروه‌های مختلف که در سطوح مختلف درآمد هستند به بازار عرضه کرده‌ایم.

این به معنی رتبه‌بندی محصولات از لحاظ کیفی و قیمت است؟

کلا تلویزیون‌های تولیدی ما شامل برندهای x.vision وsharp است که در تولید آنها استانداردهای کیفی رعایت می‌شود؛ اما در کل تلویزیون‌های x.vision از لحاظ قیمت پایین‌تر از تلویزیون‌های sharp هستند. به عبارتی تلویزیون‌های x.vision مناسب افرادی است که یک تلویزیون باکیفیت ارزان قیمت می‌خواهند با خدمات پس از فروش گسترده.

شرایطی که lcd‌ های سامسونگ بازار را کم و بیش در اختیار گرفته‌اند برای رقابت با این برند چه اقدامی کرده‌اید؟

ما معتقدیم تلویزیون‌های sharp بالاتر از سامسونگ و در حد سونی است. این کیفیت است که حرف اول را می‌زند و ما در این عرصه چه از لحاظ کیفی، چه از لحاظ خدمات پس از فروش و تبلیغات قدرتمند ظاهر شده‌ایم.