انجمن واردکنندگان تلفن همراه تشکیل نشد

با گذشت یک سال از انتشار خبر تاسیس انجمن واردکنندگان تلفن همراه که قرار بود به منظور ساماندهی بازار تلفن همراه شکل بگیرد، خبر تشکیل این انجمن در حد یک پیشنهاد مانده است.

با توجه به تشکیل این کمیته و انجمن‌ها و دیگر صنف‌هایی مرتبط با تلفن همراه که هر از گاهی سوژه مورد بحث اکثر رسانه‌ها می‌شود، ولی پس از مدتی برای بار دیگر به فراموشی سپرده می‌شود.

«عبدالرحمان معاشر» که سال گذشته با ادعای دیدار مستقیم با شخص رییس‌جمهور و دریافت تایید ضمنی از او مدعی تشکیل این انجمن شده بود، در پی تماس‌های مکرر «موبنا» مدعی شد که کارهای این کمیته در مراحل اداری قرار دارد و تا اوایل سال آینده کار خود را به طور رسمی آغاز می‌کند؛ ولی تا کنون خبری از تاسیس این انجمن نشده است. این در حالی است که یکی از اعضای هیات مدیره این انجمن که خواست نامش فاش نشود معتقد است که تاکنون هیچ گونه اقدام عملی برای آغاز به کار این کمیته صورت نگرفته است.

تمرکز در مدیریت و رسیدگی به شکایات همراه اولی‌ها

مدیر کل بازرسی همراه اول با بیان اینکه ارسال شکایت مشترکان از طریق پیامک عملیاتی نشده است، گفت: همراه اول قصد دارد امسال مدیریت و رسیدگی به شکایات مشترکان را متمرکز کند.

محمد آبایی در گفت وگو با «موبنا» اظهار داشت: در حال حاضر مشترکان می‌توانند از طریق سایت همراه اول و مرکز ارتباطات مردمی ۰۹۹۹۰ شکایات خود را اعلام کنند.

وی گفت: برای دریافت شکایات مشترکان از طریق پیامک، باید زیرساخت‌ها و امکانات مورد نیاز فراهم شود.

مدیر کل بازرسی شرکت ارتباطات سیار ایران، با بیان اینکه شکایات و اعتراضات مشترکان همراه اول متمرکز نشده است، گفت: همراه اول در صدد است در سال جاری مدیریت و رسیدگی به شکایات مشترکان را متمرکز و یکپارچه کند.

به گفته وی با اجرایی شدن مدیریت متمرکز، تحلیل و ارزیابی از شکایات در کوتاه ترین زمان ممکن صورت می‌گیرد. وی افزود: شرکت ارتباطات سیار ایران در نظر دارد با اجرایی کردن این پروژه، مشکلات شبکه همراه اول را در کوتاه ترین زمان برطرف کند.

مدیرکل بازرسی شرکت ارتباطات سیار ایران، افزایش سرویس و خدمات جدید به منظور کاهش شکایت مشترکان را از برنامه‌های آتی همراه اول در سال جاری عنوان و اظهار امیدواری کرد که از این طریق مشکل کمبود کارت شارژ ساماندهی شده و توزیع سیم‌کارت اعتباری، به مقصد نرسیدن پیامک و مشکلات آنتن دهی حل شود.

هزار دقیقه مکالمه رایگان به مشترکان جدید ایرانسل

مشترکان جدید سیم‌کارت‌های دائمی ایرانسل که در فاصله ۲۲ فروردین تا ۳۱ خرداد ۸۸ به شبکه این اپراتور می‌پیوندند، می‌توانند به مدت ۱۰۰۰ دقیقه به صورت رایگان با دیگر مشترکان ایرانسل مکالمه کنند.

هزار دقیقه مکالمه رایگان ایرانسل در طول جشنواره بهار ۸۸ برای مشترکان جدید سیم‌کارت‌های دائمی ایرانسل که از طرح‌های تعرفه تشویقی رنگی و یا تخفیف پله‌ای استفاده نمی‌نمایند قابل استفاده بوده و این دسته از مشترکان، در هر مکالمه تنها هزینه دقیقه اول تماس خود را می‌پردازند و هزینه بقیه مکالمه از اعتبار ۱۰۰۰ دقیقه رایگان کسر خواهد شد.

از سوی دیگر، مشترکانی که در طول جشنواره بهار ۸۸ ایرانسل ثبت نام سیم‌کارت دائمی خود را تکمیل و مدارکشان را به ایرانسل ارسال کنند، به مدت شش ماه از زمان پیوستن به شبکه ایرانسل و در طول جشنواره بهار ۸۸، حق اشتراک ماهانه پرداخت نخواهند کرد. معافیت از پرداخت حق اشتراک ۶ ماهه شامل حق اشتراک استفاده از طرح‌های تخفیفی ایرانسل مانند تعرفه‌های تشویقی رنگی و تخفیف پله‌ای نمی‌شود.

براساس این گزارش، بهای سیم‌کارت‌های دائمی ایرانسل پس از جایگزینی ۶درصد مالیات فروش و عوارض با ۳درصد مالیات بر ارزش افزوده کاهش داده شده و این سیم کارت‌ها در حال حاضر با بهای تخفیفی ۱۲۰‌هزار تومان ارائه می‌شوند.