عضو هیات‌مدیره و سخنگوی اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی و ارتباطی و لوازم جانبی تهران گفت: مجوز فروش گوشی تلفن همراه به اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی داده شده است. غلامحسین کریمی در این باره به موبنا گفت: گوشی تلفن همراه ربطی به اتحادیه فروشندگان دستگاه‌های صوتی و تصویری و لوازم یدکی ندارد و ارائه مجوز پروانه فروش گوشی تلفن همراه به این اتحادیه از ابتدا اشتباه بوده است. وی ادامه داد: احتمال دارد در روزهای آتی مجوز پروانه فروش گوشی تلفن‌همراه از اتحادیه فروشندگان لوازم صوتی و تصویری سلب ‌شود. کریمی با تاکید بر اینکه مجوز فروش گوشی تلفن همراه و لوازم آن به اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی و ارتباطی داده شده است، گفت: مجوز صادره از سوی اتحادیه فروشندگان لوازم صوتی و تصویری برای فروش گوشی از لحاظ قانونی ضمانت اجرایی ندارد.عضو هیات‌مدیره و سخنگوی اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی و ارتباطی و لوازم جانبی تهران ادامه داد: این اتحادیه اعتراض خود را مبنی بر اختصاص دادن فروش گوشی تلفن‌همراه به اتحادیه فروشندگان لوازم صوتی و تصویری اعلام کرده است.وی افزود: هم‌اکنون این دو اتحادیه از صدور مجوز پروانه فروش گوشی تلفن همراه برخوردار هستند ولی با این تفاوت که اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی و ارتباطی و لوازم جانبی علاوه بر صدور مجوز پروانه فروش، صدور پروانه تعمیرات گوشی را نیز برعهده دارد.

مشترکان تهرانی رکورددار شکایت همراه اول هستند

مدیرکل بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات شرکت ارتباطات سیار ایران گفت: مشترکان استان تهران بیشترین آمار شکایت را از همراه اول طی سال گذشته داشتند.محمد آبایی در گفت‌وگو با موبنا با اشاره به آمار بالای مشترکان همراه اول در سطح استان تهران در مقایسه با سایر استان‌های کشور گفت: میزان شکایات دریافتی از مشترکان در این استان در جایگاه اول قرار دارد.

وی ادامه داد: پس از تهران شهرهای مسافرپذیر از جمله مشهد و شهرهای شمالی کشور در جایگاه بالایی قرار دارند. آبایی اظهار داشت: عدم آنتن‌دهی و پوشش‌دهی تلفن همراه بیشترین شکایات مشترکان همراه اول در سال گذشته بود. وی گفت: کمبود کارت شارژ و سیم‌کارت اعتباری از دیگر شکایات مطرح شده در سال گذشته بوده است.آبایی گفت: مشترکان همراه اول می‌توانند برای اعلام شکایت خود با شماره ۰۲۱۸۱۷۱۳۲۰۰ تماس گرفته و مسائل خود را مطرح کنند.وی گفت: این شماره تلفن گویا نبوده و پاسخگویی آن از طریق کارشناس صورت می‌گیرد.

ارسال پیامک از تلفن ثابت به موبایل به‌زودی اجرایی می‌شود

مدیرعامل شرکت مخابرات استان تهران از توافقات مالی و فنی ارسال پیامک از تلفن ثابت به موبایل با همراه اول خبر داد و گفت: راه‌اندازی این سرویس در مرحله عقد قرارداد است و در آینده نزدیک عملیاتی می‌شود.

محمد روح‌اللهی با بیان این مطلب اظهار داشت: از آنجایی که در زمان حاضر درصد پایینی از مشترکان از سرویس پیام کوتاه تلفن ثابت استفاده می‌کنند و گوشی مخصوص این سرویس را در اختیار دارند، ارسال پیامک از تلفن همراه به ثابت فعلا اجرایی نمی‌شود تا این سرویس فراگیر شود.

وی گفت: با سه شرکت تولیدکننده گوشی‌های مخصوص پیامک تلفن ثابت جلسه داشته‌ایم و حمایت مالی و معنوی خود را برای عرضه این گوشی‌ها به‌خصوص در زمینه فارسی‌سازی و کاهش قیمت آن اعلام کرده‌ایم.

به گفته روح‌اللهی، استفاده مشترکان از پیامک تلفن ثابت مانند تلفن همراه به تدریج فراگیر می‌شود و نیازمند زمان است.