ثبات قیمت‌ها در بازار مانیتور

بازار دیجیتال- قیمت انواع مانیتور طی دو ماه گذشته در بازار ثابت بوده و تغییر چندانی نکرده است.

طبق اعلام فعالان بازار و نمایندگی‌های فروش، پیش‌بینی می‌شود این ثبات قیمت تا اواسط اردیبهشت‌ماه ادامه یابد؛ چرا که بازار طی این مدت راکد بوده و هرگونه افزایش قیمتی باعث تشدید دوران رکود خواهد شد. کاهش مجدد قیمت‌ها نیز با توجه به کاهش تشدید قیمت مانیتور طی سه ماه اخیر منجر به زیان شدید فروشندگان و واردکنندگان خواهد شد.

در نتیجه قیمت‌ها ثابت مانده و پیش‌بینی می‌شود تغییر چندانی نداشته باشد.

مادیران، نمایندگی فروش مانیتورهای LG و Aoc ضمن اشاره به ثبات قیمت‌ها طی یک ماه اخیر گفت: این شرکت تنها قیمت دو مدل از مانیتورهایش را تغییر داده و قیمت سایر مدل‌ها ثابت بوده است.

ایران نارا نیز از ثبات قیمت‌ها طی دو ماه گذشته خبر داد و گفت: با توجه به رکود حاکم بر بازار تغییر قیمت‌ها چه در صورت کاهش قیمت‌ها و چه در صورت افزایش قیمت‌ها باعث متضرر شدن واردکنندگان و فروشندگان می‌شود.

مدیر فروش این شرکت گفت: به احتمال زیاد این ثبات قیمت تا اواسط یا اواخر اردیبهشت‌ماه ادامه خواهد یافت و مدل‌های جدید نیز از خردادماه وارد بازار خواهند شد.

گلسان، عرضه‌کننده مانیتورهای CTX نیز از ثبات قیمت‌ها طی یک ماه اخیر خبر داد.

این‌طور که به نظر می‌رسد، رکود حاکم بر بازار اجازه اقدامی را در رابطه با تغییر قیمت‌ها به نمایندگی‌های فروش نمی‌دهد؛ اما در این بین برخی فروشندگان با احتساب تخفیف‌هایی به مشتری درصدد افزایش آمار فروش برآمده‌اند؛ اما این اقدام نیز کارساز نبوده و بازار همچنان راکد است.