بر اساس گزارش یک روزنامه‌ کره‌ای، به‌دنبال راه‌اندازی یک شبکه جدید توسط شرکت مخابراتی مصری اراسکام تلکام در این کشور، در حدود ۲۰‌هزار نفر از مردم کره شمالی از تلفن همراه استفاده می‌کنند.

شرکت اراسکام تلکام در ماه دسامبر گذشته با همکاری شرکت دولتی پست و مخابرات کره، شبکه‌ تلفن همراه پیشرفته‌ای را در کره راه‌اندازی کرد. از زمان راه‌اندازی شدن به مدت کوتاه و بسته شدن سرویس تلفن همراه در سال ۲۰۰۴، این نخستین بار است که مردم معمولی کره شمالی اجازه می‌یابند از تلفن همراه استفاده کنند.

بر اساس این گزارش، شمار کاربران تلفن همراه در کره شمالی تا پایان ماه مارس به بیست‌هزار نفر رسید که برخی از آن‌ها خارجی هستند. این سرویس در حال حاضر در پیونگ یانگ و در بزرگراهی که پایتخت کره‌شمالی را به شهر شمالی هیانگ سان متصل می‌کند، قابل دسترس است.

طبق این گزارش که به نقل از یکی از مقامات کره‌ای صورت گرفته، این کشور قصد دارد تا سال ۲۰۱۲ شبکه نسل سوم را به کل کشور توسعه دهد.

استفاده از تلفن همراه در کره شمالی محدودیت دارد. کاربران اجازه تماس با دنیای خارج را ندارند یا خارجی‌ها در شبکه‌های تلفن‌ ویژه‌ای اجازه دارند در داخل کره شمالی از تلفن استفاده کنند.