شرکت ارتباطات سیار به زودی برای ارائه سرویس‌های ارزش‌افزوده مزایده‌ای را برگزار خواهد کرد.

وحید صدوقی، مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار در گفت‌و‌گو با سیتنا اظهار داشت: طرح اولیه مزایده سرویس‌های ارزش افزوده توسط کارشناسان شرکت ارتباطات سیار تهیه شده و مراحل نهایی خود را طی کرده است.

وی تاکید کرد: براساس همین طرح آماده شده پیمانکاران انتخاب می شوند. صدوقی در پایان از انتخاب پنج پیمانکار پس از برگزاری این مزایده خبر داد.

تعداد مشترکان ایرانسل به سقف پروانه نرسیده است

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: اپراتور ایرانی خارجی MTN -ایرانسل تا رسیدن به سقف ۱۶میلیون مشترک فاصله دارد.

محمود خسروی در گفت‌وگو با موبنا با تاکید بر اینکه افزایش ظرفیت ایرانسل از سقف پروانه نیازمند تقاضا از سوی این اپراتور است، اظهار داشت: ایرانسل در این باره تاکنون تقاضایی به سازمان تنظیم مقررات ارائه نکرده است. وی ادامه داد: اپراتورها در بازار رقابت مجاز به افزایش ظرفیت شبکه خود هستند، اما این امر مستلزم صدور مجوز از سوی سازمان تنظیم مقررات است.

خسروی گفت: اپراتور دوم هنوز به سقف ۱۶میلیون مشترک که در طرح تجاری خود ارائه داده است، نرسیده و تا زمانی که به این رقم دست نیابد، نمی توان در خصوص افزایش ظرفیت شبکه این اپراتور چیزی گفت.

این درحالی است که موبنا چند روز پیش و در گفت‌وگو با لطف‌ا... صبوحی، معاون سازمان تنظیم مقررات آورده بود که شمار مشترکان اپراتور دوم در پروانه این اپراتور دیده نشده و فقط این اپراتور در بیزینس پلان خود پیش‌بینی ۱۶‌میلیون مشترک را داشته است.

فعال‌سازی رومینگ اعتباری‌های ایرانسل

امکان استفاده از سیم‌کارت‌های اعتباری ایرانسل در کشورهای خارجی فراهم شد.

پیش از این امکان استفاده از سرویس رومینگ تنها برای مشترکان سیم‌کارت‌های دائمی ایرانسل در حدود ۲۰۰ اپراتور جهان فراهم شده بود و از این پس سیم‌کارت‌های اعتباری ایرانسل نیز قابلیت دریافت و برقراری تماس را در کشورهای طرف قرارداد رومینگ ایرانسل خواهند داشت.

مشترکین سیم‌کارت‌های اعتباری ایرانسل برای استفاده از سرویس رومینگ بین‌الملل باید ثبت نام سیم‌کارت خود را تکمیل و مدارک خود را به ایرانسل ارسال کرده باشند و همچنین از داشتن اعتبار کافی در سیم‌کارت یا به همراه داشتن کارت شارژ کافی اطمینان حاصل کنند.