کارشناسان معتقدند با وجود ۴۶‌میلیون مشترک تلفن همراه ولی متاسفانه با گذشته چند سال از ورود این کالای ارتباطی به کشور بازار تلفن همراه همچنان فاقد نهاد نظارتی است. جواد محمدپور در این‌باره به موبنا می‌گوید:‌ با گذشت چند سال از ورود گوشی تلفن همراه به سبد خرید خانواده متاسفانه تا کنون هیچ‌گونه نظارتی از سوی نهادهای دولتی مبنی بر عرضه کالاهای بی‌کیفیت و بدون گارانتی گوشی موبایل که به صورت قاچاق روانه بازار می‌شود در کشور صورت نگرفته است.

وی افزود: با توجه به آنکه حجم فروشگاه‌های فعال در بخش گوشی تلفن همراه و تجهیزات آن روز به روز در حال افزایش است، اما هنوز حتی حمایتی از سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان کالای ارتباطی تلفن همراه صورت نگرفته و همچنین نهاد مستقلی برای کنترل این بازار پرهیاهو شکل نگرفته است.

این کارشناس با اشاره به انتشار اخبار متعدد درخصوص تاسیس تشکل‌ها، کمیته‌ها و سازمان‌های مختلف برای نظارت و کنترل بازار و جلوگیری از افزایش عرضه گوشی‌های قاچاق، یادآور شد: با گذشت زمان وعده تاسیس تمامی این تشکل‌ها، به فراموشی سپرده شد.

این کارشناس معتقد است که با کاهش تعرفه و ایجاد تاسیس نهادهای مسوول برای جلوگیری از افزایش بی‌رویه گوشی‌های قاچاق، شاهد حذف فعالیت قاچاقچیان این کالای پرمصرف باشیم.