جدیدترین دوربین نیکون ماه‌آینده به بازار می‌آید

بازار دیجیتال- شرکت نیکون یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان لوازم، تجهیزات و دوربین‌های عکاسی دیجیتال است که به تازگی جدیدترین دوربین عکاسی نیمه‌حرفه‌ای خود را به بازار کشور معرفی کرده است.

دوربین عکاسی جدید نیکون که قرار است به زودی میهمان بازار کشور ما باشد، با مدل P۹۰ از سری دوربین‌های عکاسی Coolpix این شرکت معرفی شده است. این دوربین قابلیت عکاسی با وضوح تصویر ۱/۱۲ مگاپیکسل را دراختیار کاربرانش قرار می‌دهد.

P۹۰ مجهز به لنز NIKKOR این شرکت از نوع ۳۵ میلیمتری است که امکان عکاسی با زوم اپتیکال تا ۲۴ برابر را به کاربرانش می‌دهد. حساسیت این دوربین در عکاسی حداقل به ۶۴ و حداکثر به ۶۴۰۰ می‌رسد. این دوربین همچنین دارای امکان تنظیم خودکار میزان حساسیت هم هست.

دوربین عکاسی نیمه‌حرفه‌ای جدید نیکون امکان زوم دیجیتال تا۴ برابر را داشته و فاصله زوم اپتیکال آن از طریق لنز حداقل برابر۵۰ سانتیمتر بوده و حداکثر تا بی‌نهایت می‌رسد. این دوربین، اما قابلیت زوم ماکرو از فاصله ۱ سانتیمتر یا ۴/۰ اینچ را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد.

P۹۰ مبتنی بر حافظه فلش بوده و ظرفیت حافظه داخلی آن به ۴۷ مگابایت می‌رسد. این دوربین اما امکان ارتقای حافظه با استفاده از کارت‌های حافظه SD و SDHC را هم دارد. نمایشگر این دوربین از نوع LCD و ضدانعکاس است. این نمایشگر با اندازه ۳ اینچ تصاویر را با وضوح ۲۳۰۰۰۰ پیکسل برای کاربرانش به نمایش می‌گذارد.

دوربین جدید نیکون دارای باتری قابل شارژ بوده و در هر بار شارژ امکان گرفتن ۲۰۰ عکس را دارد. این دوربین همچنین مجهز به یک پورت USB پرسرعت برای اتصال به کامپیوترهای شخصی هم هست.

این دوربین با ابعادی برابر ۱۱۴×۸۳×۹۹ میلیمتر، وزنی برابر ۴۶۰ گرم دارد که آن را در دسته دوربین‌های قابل حمل قرار می‌دهد.

این دوربین امکان فیلمبرداری با سرعت ۳۰ فریم در هر ثانیه و وضوح تصویر VGA را هم در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد.

P۹۰ دارای ۱۶ حالت عکاسی با امکان تنظیم دستی بوده و ۵ حالت مختلف برای فیلمبرداری را هم به کاربرانش می‌دهد.

شرکت نیکو نگرش نمایندگی رسمی دوربین‌های نیکون در ایران اعلام کرده است که این دوربین جدید قرار است به زودی و در اوایل ماه اردیبهشت به بازار عرضه شود و به فروش عمومی برسد.