معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: هرگونه افزایش مشترک اپراتور داخلی خارجی MTN-ایرانسل نیاز به هماهنگی با سازمان رگولاتوری دارد. لطف الله سبوحی در گفت‌وگو با موبنا با تاکید بر اینکه عبور اپراتور دوم تلفن همراه از مرز ۱۶میلیون مشترک باید با هماهنگی سازمان تنظیم مقررات صورت گیرد، اظهار داشت: سازمان تنظیم مقررات می‌تواند با توجه به شرایط بازار به اپراتور دوم اجازه افزایش ظرفیت دهد.وی گفت: اگرچه شمار مشترکان اپراتور دوم در پروانه فعالیت این اپراتور قید نشده، اما این اپراتور طبق بیزینس پلن خود در جذب ۱۶میلیون مشترک مجاز است.سبوحی ادامه داد: افزایش ظرفیت اپراتور دوم برای بیش از ۱۶میلیون مشترک غیرقانونی نیست، اما چنانچه این امر با هماهنگی سازمان تنظیم مقررات صورت نپذیرد، این سازمان می‌تواند در اجرای آن دخالت داشته باشد.به گفته معاون صدور مجوز سازمان تنظیم مقررات، در پروانه فعالیت اپراتور دوم و سوم میزان جذب مشترک قید نشده، اما در پروانه فعالیت اپراتور اول به دلیل دولتی بودن و شرایط بازار، این اپراتور به ارائه ۳۸میلیون مشترک محدود شده است.

برقراری اینترکانکشن ام ام اس همراه اول با سایر اپراتورها

رییس هیات مدیره شرکت ارتباطات سیار ایران از اجرای طرح اینترکانکشن MMS با دیگر اپراتور‌ها در صورت افزایش متقاضیان همراه اول این سرویس خبر داد. حمید رضا نیکوفر با بیان اینکه امکانات فنی تبادل MMS همراه اول با سایر اپراتورهای تلفن همراه کشور وجود دارد، گفت: چنانچه متقاضیان استفاده از این سرویس به حد نصاب برسد، همراه اول امکان ارسال MMS را به سایر اپراتورها فراهم می‌کند.وی افزود: همراه اول درصدد است که در مرحله اول ارسال و تبادل MMS در شبکه همراه اول گسترش یافته و به سطح مناسبی برسد. نیکوفر افزود: بررسی تعرفه ارسال هر MMS از شبکه همراه اول به سایر اپراتورهای تلفن همراه از دیگر مواردی است که باید مورد بررسی قرار گیرد.

آغاز عملیات اجرایی سایت شیرینگ در ۶۸نقطه تهران

معاون شرکت ارتباطات سیار گفت: با ادغام سایت‌های همراه اول، ایرانسل و تالیا عملیات اجرایی شرکت سایت شیرینگ در ۶۸نقطه تهران آغاز شد. حسن رضوی با بیان اینکه در فاز اول عملیات اجرایی شرکت سایت شیرینگ، سایت‌های BTS تلفن همراه در ۶۸نقطه تهران با هم ادغام می‌شود، اظهار داشت: این عملیات در زمان حاضر در دو نقطه تهران برای سایت‌های BTS همراه اول‌، ایرانسل و تالیا در حال انجام است.به گفته وی با اجرای این طرح دیگر در شهر تهران شاهد سایت‌های تلفن همراه در کنار هم نخواهیم بود و اپراتورها در هر نقطه از یک سایت به‌صورت اشتراکی استفاده خواهند کرد.رضوی با بیان اینکه برای تعرفه استفاده مشترک از سایت‌های BTS نیز اپراتورهای اول‌، دوم و تالیا توافقاتی انجام داده اند، خاطرنشان کرد: شرکت ارتباط مشترک شهر تعرفه های اجرای این طرح را مشخص و اعلام کرده است.

بیش از یک سال است که نمایندگانی از اپراتورهای اول‌، دوم و تالیا هر یک با ۱۷‌درصد به همراه نمایندگانی از شهرداری تهران با ۴۹‌درصد سهام، شرکت سایت شیرینگ (ارتباط مشترک شهر ) را به ثبت رساندند تا قوانینی برای استفاده مشاعی از فضاهای عمومی ‌شهر تهران برای نصب آنتن‌های BTS و نیز ساماندهی دکل‌های فعلی تدوین کنند و شرایط استفاده از فضاهای عمومی‌شهر تهران صورت اصولی و مدونی به خود گیرد.

معاون شرکت ارتباطات سیار دولتی در عین حال زمان اتمام فاز اول طرح سایت شیرینگ را منوط به اجرای کار توسط پیمانکاران این پروژه دانست و از ساماندهی نصب آنتن‌های BTS در شهرستان‌ها پس از اجرای این طرح در شهر تهران خبر داد.