لپ‌تاپ‌های دل برای کنفرانس‌های ویدئویی به‌روز شد

دو سال پس از معرفی خط تولید کامپیوترهای Vostro، شرکت دل هم‌اکنون تصمیم دارد با تمرکز بیشتر بر کنفرانس‌های ویدئویی و امنیت این کامپیوترها را به‌روز کند. به گزارش فارس به نقل از ای‌ویک، دل اعلام کرد که با به‌روز کردن کامپیوترهای قابل‌حمل Vostro به زودی مدل جدید آن‌ها را وارد بازارهای متوسط و کوچک می‌کند.

دل در حال حاضر سه مدل جدید از این لپ‌تاپ‌ها را به بازار عرضه کرده است که شامل Vostro ۱۳۲۰ با نمایشگر ۳/۱۳ اینچی، Vostro ۱۳۲۰ با نمایشگر ۴/۱۵ اینچی و Vostro ۱۷۲۰ با نمایشگر ۱۷ اینچی می‌شوند. این سه لپ‌تاپ که شامل وب‌کم‌ و میکروفون‌های باکیفیت می‌شوند، نرم‌افزار ویژه‌ای را در خود جا داده‌اند که امکان برگزاری کنفرانس‌های ویدئویی را فراهم می‌کند.

بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده از سوی مرکز سفرهای آمریکا، ۷۱‌درصد تاجران و بازرگانان قصد دارند در سال ۲۰۰۹ میلادی سفرهای کمتری را انجام دهند و از این رو محصولات جدید دل برای برگزاری کنفرانس‌های ویدئویی می‌تواند گزینه مناسبی برای آن‌ها محسوب شود. مرکز مطالعاتی و تحقیقاتی IDC نیز پیش‌بینی کرده است که تا پایان سال جاری میلادی بیش از ۳۵‌درصد مدیران عامل در کشورها جلسات خود را با کنفرانس‌های ویدئویی برگزار خواهند کرد.