تحقیقات نشان داد با کاهش هزینه‌های مسافرت و تفریح، افراد بیشتر به سرگرمی خانگی روی آورده و به تقویت صنعت بازی ویدئویی که برای سرگرم نگه داشتن بازیکنان و مغلوب کردن رکود تحت فشار است، کمک می‌کنند.

طبق اعلام تحلیلگران موسسه پژوهش بازار IbisWorld، با توجه به این که تنها در سال ۲۰۰۸ بیش از ۳۷‌میلیون دستگاه کنسول بازی در آمریکا به فروش رفته، درآمد صنعت بازی ویدئویی با افزایش نسبت به ۲/۲۷میلیارد دلار در سال ۲۰۰۴، در سال میلادی جاری به ۹/۴۱میلیارد دلار می‌رسد.

بر اساس گزارش جدید این موسسه، فروش بازی ویدئویی کمترین تاثیر را از رکود اقتصادی جهانی داشته و هیچ نشانه واقعی از کند شدن آن وجود ندارد؛ با این حال صنعت بازی به‌منظور نگه داشتن رشد سالم آن باید به فراهم کردن محتوای جذاب و تجربه‌های نوآورانه ادامه دهد.

طبق گزارش گروه NPD، پاییز گذشته همچنانکه تاثیرات رکود اقتصادی حس می‌شد، فروش بازی‌های ویدئویی در سطح جهانی افزایش یافت و در آمریکا به تنهایی با ۱۹‌درصد افزایش نسبت به سال ۲۰۰۷ به ۳/۲۱میلیارد دلار رسید. همچنین در طول دو ماه نخست سال میلادی جاری فروش بازی ویدئویی در آمریکا ۱۱‌درصد افزایش یافته و به ۸۱/۲ میلیارد دلار رسیده است.