جی‌میل پنج ساله شد

جی‌میل یکی از متداول‌ترین و شناخته‌شده‌ترین سرویس‌های ایمیل اینترنتی است که به شکل یک سرویس خصوصی و تنها از طریق دعوت و با کمتر از دو گیگابایت ظرفیت و یکپارچگی محدود آغاز به کار کرد و اکنون به چند برابر این فضا رسیده است. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، این سرویس ایمیل رایگان با میلیون‌ها کاربر، یکپارچگی تنگاتنگ با سرویس‌های دیگر و بهبودهای گسترده در زمینه قابل دسترس بودن، مثال درخشانی از عملکرد گوگل است.

طبق آمار کام اسکار، بیش از ۱۱۳‌میلیون نفر در جهان از جی‌میل گوگل استفاده می‌کنند و این سرویس ایمیل پس از هات‌میل مایکروسافت با ۲۸۳ میلیون کاربر و یاهومیل با ۲۷۴‌میلیون کاربر، سومین سرویس ایمیل محبوب جهان به شمار می‌رود.

گوگل در پنجمین سالگرد تولد جی‌میل اعلام کرد Gmail Labs را که حاوی گزینه‌های طراحی شده برای سرویس ایمیل این شرکت است و سال گذشته به زبان انگلیسی عرضه شده بود به ۴۹ زبان عرضه می‌کند. گزینه لغو ارسال ایمیل برای بازگردان آن تا پنج ثانیه پس از زدن دکمه ارسال، mail goggles برای امتحان هوشیاری کاربر به هنگام ارسال پیام و یادآوری‌کننده ضمیمه‌های فراموش شده که به کاربر یادآوری می‌کند فایل‌های ذکر شده در پیام را ضمیمه کند از جمله امکانات Gmail Labs است.