بازار دیجیتال- شرکت سامسونگ توانست یک بار دیگر جایگاه اول را از شرکت‌های رقیب خود در بازار تلویزیون‌های LCD برباید. این همان چیزی است که آخرین تحقیقات موسسه تحقیقاتی NPD آن را تایید می‌کند. بر اساس این تحقیقات شرکت سامسونگ توانست در دو ماه اول سال ۲۰۰۹ به پرفروش‌ترین تولیدکننده تلویزیون‌های LCD در بازار ایالات متحده آمریکا تبدیل شود.

آخرین گزارش NPD نشان می‌دهد که سامسونگ با در اختیار داشتن سهم ۳/۲۶‌درصدی بازار این کشور در دو ماه ژانویه و فوریه در جایگاه اول قرار بگیرد. بعد از سامسونگ، شرکت ژاپنی سونی با سهم ۶/۱۴‌درصدی از این بازار جایگاه دوم را به خودش اختصاص داده است.

شرکت ال جی هم با در اختیار داشتن سهم بازار ۶/۸‌درصدی در جایگاه سوم قرار داشته و بعد از آن به ترتیب شرکت‌های توشیبا و شارپ با سهم بازار ۷ و ۵/۶‌درصدی در جایگاه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

در ماه فوریه سامسونگ توانست سهم ۵/۲۶‌درصدی بازار را به دست بیاورد در حالی که این رقم برای همین زمان در سال ۲۰۰۸ به ۱/۱۷‌درصد رسیده بود. سونی اما با سقوط از سهم ۳/۱۸درصدی بازار در فوریه سال ۲۰۰۸ به سهم ۳/۱۶‌درصدی در فوریه امسال قناعت کرد.

به طور کلی اما صرفنظر از رکود شدید حاکم بر بازارهای جهانی، طبق اعلام NPD تعداد ۷۵/۲‌میلیون دستگاه تلویزیون LCD در دوماه اول امسال در بازار آمریکا به فروش رسیده که این رقم با رشد ۴۰‌درصدی نسبت به همین زمان در سال ۲۰۰۸ همراه بوده است.