قیمت پلی‌استیشن2 کاهش می‌یابد

کاهش قیمت پلی‌استیشن، اوضاع اقتصادی دشوار و تمایل به جلب طرفداران بیش‌تر، سونی را وادار کرد قیمت کنسول بازی ویدئویی پلی‌استیشن ۲ را به صد دلار کاهش دهد. به گزارش ایسنا، شرکت سونی اعلام کرد: قیمت این دستگاه را از اول ماه آوریل ۳۰ دلار کاهش می‌دهد، اما قیمت کنسول بازی پلی استیشن ۳ کاهش نمی‌یابد.

کنسول پلی‌استیشن ۲ با وجود عرضه مدل قدرتمندتر کنسول بازی پلی‌استیشن ۳ در اواخر سال ۲۰۰۶، همچنان پرفروش مانده است. پلی‌استیشن۳ دارای دیسک پلیر کیفیت بالای بلوری بوده و قیمت بالاتری نسبت به مدل قدیمی‌تر خود دارد؛ مدل ۸۰ گیگابایتی این دستگاه ۴۰۰ دلار قیمت دارد، اما این دستگاه در زمینه فروش در بازار از Wii نینتندو و ایکس‌باکس ۳۶۰ مایکروسافت عقب افتاده است. طبق اعلام سونی، بیش از ۱۳۶‌‌میلیون دستگاه پلی‌استیشن ۲ از زمان آغاز عرضه آن در سال ۲۰۰۰ به فروش رفته است. سونی امیدوار است تقویت شمار کاربران پلی استیشن ۲ طرفداران آن را به ارتقا به مدل جدیدتر پلی‌استیشن ۳ تشویق کند.

به گفته تحلیلگران، کاهش قیمت پلی‌استیشن ۳ به فروش این کنسول حیات دوباره‌ای می‌بخشد. غول آمریکایی مایکروسافت پس از کاهش ۵۰دلار از قیمت ایکس باکس ۳۶۰ شاهد افزایش فروش آن در سال گذشته بود. کنسول‌های Wii با قیمت ۲۵۰ دلار از زمان آغاز عرضه آن‌ها در اواخر سال ۲۰۰۶ بر بازار حاکم بوده‌اند.