از سوی مجمع عمومی مخابرات، نخستین اعضای هیات مدیره مخابرات پس از خصوصی سازی برگزیده شدند.

در جلسه صبح روز گذشته، مجمع عمومی عادی به طور فوق‌العاده مخابرات با حضور ۹۲‌درصد از صاحبان سهام تشکیل شد.

در این مجمع، وفا غفاریان، محمد کرم پور، ناصر یوسف پور، صابرفیضی و مهدی مرجانی به عنوان اعضای هیات مدیره شرکت مخابرات ایران انتخاب شدند.

براساس این گزارش، فاطمی‌نیا و ابراهیمی نیز به عنوان اعضای علی‌البدل هیات مدیره این شرکت انتخاب شدند.

پورمحمدی معاون وزیر اقتصاد در نخستین جلسه مجمع که اداره آن از وزارت ارتباطات به وزارت اقتصاد منتقل شده بود گفت: هدف اصلی صاحبان سهام مخابرات این است که هیات مدیره انتخابی بتوانند به خوبی این شرکت را اداره کنند.

وی افزود: بر همین اساس و از آنجایی که شرکت مخابرات یک شرکت تخصصی در حوزه ارتباطات است، چهارنفر از اعضای هیات مدیره از کارشناسان و مدیران مخابراتی انتخاب شدند و یک نفر نیز که مسوولیت بخش مالی شرکت را برعهده خواهد داشت از مجموعه وزارت اقتصاد معرفی شده ‌است.

بر اساس این گزارش، در ابتدای این برنامه اعلام شد که ۷۰‌درصد از سهام مخابرات در اختیار وزارت اقتصاد به نمایندگی از دولت، ۲۰‌درصد در اختیار سهام عدالت، پنج‌درصد در اختیار خریداران بورس و پنج‌درصد نیز در اختیار کارکنان شرکت مخابرات ایران است.

این گزارش حاکی است، پس از برگزاری انتخاب، اعضای هیات مدیره به سوالات سهامداران پاسخ دادند.

وفا غفاریان، یکی از اعضای هیات مدیره با بیان این مطلب که مخابرات در مرحله گذار است اظهار داشت: در حال حاضر بخشی از بودجه ما دولتی است و هنوز برخی از قوانین دولتی نیز بر ما نافذ هستند.

وی افزود: به عنوان اعضای هیات مدیره به تمامی سهامداران قول می دهیم تا نهایت تلاش خود را برای افزایش بازدهی سرمایه و تکرار آن در مستندات آینده صورت دهیم‌.