واگذاری ماهانه یک‌میلیون خط تلفن همراه

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از واگذاری ماهانه یک‌میلیون خط تلفن‌ همراه در سه سال اخیر در کشور خبر داد. محمد سلیمانی در جشن تکمیل ارتباطات روستایی مخابرات مازندران در روستای از باران اظهار داشت: از هفت‌میلیون مشترک تلفن همراه در سه سال گذشته هم‌اکنون این میزان از ۴۵میلیون مشترک نیز فراتر رفته است.وی با اعلام اینکه ۱۲۱هزار کیلومتر شبکه فیبر نوری در کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: این میزان در سه سال گذشته ۶۰هزار کیلومتر در کشور بوده است که از رشد دو برابری برخوردار شده است.

ترافیک پیامکی در نوروز نداریم

معاون نظارت و مدیریت شبکه ارتباطات سیار دولتی گفت: در ایام نوروز مشترکان همراه اول برای ارسال پیام کوتاه با ترافیک شبکه مواجه نخواهند شد.

محمد حسین فلاح اصغری در گفت‌وگو با موبنا با کافی دانستن تعداد مراکز SMS گفت: ظرفیت مرکز SMS برای ارسال در کشور مناسب است.

وی با بیان این که «در ایام عید نوروز مشترکان همراه اول شاهد اختلال در ارسال و دریافت SMS نخواهند بود»، اظهار داشت: در این ایام مراکز SMS جدیدی زیر بار نخواهد رفت. پیش از این مسوولان شرکت ارتباطات سیار دولتی گفته بودند که مراکز SMS تا ۵/۱ برابر بیشتر از ظرفیت فعلی خود می‌‏توانند ارسال و دریافت داشته باشند و با مشکلی مواجه نخواهند شد.