رییس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران گفت: شرکت هوواوی در پروژه بیلینگ همراه اول دخیل بوده و بخشی از امور توسعه بیلینگ را انجام می‌دهد. وفا غفاریان در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به این پرسش که تکلیف سیستم بیلینگ همراه اول به کجا رسیده است؟ اظهار داشت: نکته اول این است که صاایران در این پروژه قرار دارد و تکالیف مشخصی برای این پروژه در دست گرفته، صاایران برخی از امور این پروژه را به خوبی انجام داده و در انجام برخی دیگر محدودیت دارد. وی گفت: اگر بخش‌های انجام شده توسط صاایران با خرید و توسعه IN تلفیق شود به نقطه خوبی در بحث بیلینگ همراه اول دست می‌یابیم. غفاریان با بیان اینکه صاایران در بعد نرم‌افزاری و سخت‌افزاری در توسعه بیلینگ فعال است، تاکید کرد: شرکت هوواوی نیز اکنون در حال انجام بخش‌هایی از پروژه بیلینگ همراه اول است. گفتنی است، چندی پیش روابط عمومی

همراه اول خبر همکاری هوواوی چین در انجام بیلینگ همراه اول را تکذیب کرده بود. معاون وزیر ارتباطات تصریح کرد: چنانچه سیستم ocs هوواوی وارد این پروژه شود، بخش‌های انجام نشده بیلینگ نیز به اتمام می‌رسد. قرارداد همراه اول با شرکت صاایران به عنوان مجری پروژه بیلینگ از سال ۸۳ آغاز شد که در آن این شرکت متعهد شد ۵ ماژول جدید را شامل GPRS، بیلینگ همراه اول (سیستم صورت حساب‌‏گیری) و... راه‌‏اندازی کند که برای اجرای این کار در صورت به تفاهم رسیدن با شریک خارجی خود قیمت نهایی از سوی ما اعلام می‌‏شود.

بررسی فنی و حقوقی نکات مبهم در کشف مزاحمت با پیامک

به گفته مدیرکل بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات شرکت ارتباطات سیار، اعتراض‌ها و موارد اعلام شده از طریق پیامک درباره کشف مزاحمت باید در دادگاه قابل استناد باشد تا اگر به عنوان مثال مشترکی ادعا کند که خود او مزاحمتی که می‌تواند تماس یا ارسال پیامک باشد را انجام نداده و شخص دیگری از آن شماره مزاحمت ایجاد کرده باشد در این زمینه با مشکل مواجه نشویم. محمد آبایی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره‌ موضوع ارسال شکایت مشترکان در زمینه کشف مزاحمت از طریق پیامک اظهار کرد: مباحث و ابهاماتی درباره‌ موضوع ارسال شکایت مشترکان در زمینه کشف مزاحمت از طریق پیامک وجود دارد که باید به آن توجه شود. او تصریح کرد: از نظر حقوقی و فنی هر کسی که ادعا یا شکایتی داشته باشد باید آن را امضا و در واقع تایید کند و این در حالی است که هنوز بحث امضای الکترونیکی راه‌اندازی نشده، بنابراین در این زمینه مشکل وجود دارد.