به گفته‌ یک سال پیش مدیر کل بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات شرکت ارتباطات سیار،۳۰۰ دفتر بخش خصوصی و خدمات ارتباطی در سال ۸۷ به دستگاه‌های آزمایش سیم‌کارت‌های سوخته مجهز می‌شوند. محمد آبایی اظهار کرد: در حال حاضر امکان آزمایش و تست سیم‌کارت‌هایی که به دلایل فنی آسیب دیدگی و یا پر شدن ظرفیت تماس می‌سوزند، در استان‌ها فقط در مراکز استان و در تهران فقط در ادارات دولتی فراهم است، مشترکان باید برای آزمایش و تست سیم‌کارت‌های سوخته خود به این مراکز مراجعه کنند تا در صورتی که مشکل مربوط به تامین کننده سرویس و شرکت ارتباطات سیار (همراه اول) باشد بدون اخذ هزینه و به صورت رایگان کار تعویض سیم‌کارت آن‌ها انجام شود.

آبایی یادآور شد: این روزها شاهد افزایش تعداد سیم‌کارت‌های سوخته شده هستیم که خود به خود می‌سوزند و دلیل آن ممکن است به دلیل اشکالات موجود در خود سیم‌کارت، کیفیت نامناسب چیپ آن و یا پر شدن کنتر آن باشد.

یک سال پیش در چنین روزهایی رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: پروانه‌ اپراتور اول تقریبا نهایی شده و تا پیش از پایان سال (۸۷)صادر می‌شود. محمود خسروی با بیان این مطلب اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است پروانه‌ شرکت مخابرات ایران تا پیش از پایان سال جاری صادر شود. وی یادآور شد: یکی از شرایط ورود مخابرات به بورس بحث تدوین پروانه است که بر این اساس سازمان خصوصی‌سازی سهام را قیمت‌گذاری می‌کند.