بهای سیم‌کارت‌های اعتباری دولتی (کد۰۹۱۹) از ابتدای اسفند ماه افزایش یافت و این سیم‌کارت‌ها به قیمت ۲۲هزار و ۶۶۰تومان واگذار می‌شود.

به گزارش موبنا این سیم‌کارت‌ها از عید غدیر تا اول اسفند ماه ۱۲هزار تومان به فروش می‌رفت که دارای دوهزار تومان شارژ اولیه بود که پس از تکمیل ثبت‌نام خریدار به سیم‌کارت افزوده می‌شد.

طبق اظهارات فعالان بازار تلفن همراه، هم‌اکنون واگذاری سیم‌کارت‌های ۰۹۱۹ با نرخ ۱۲هزار تومان به اتمام رسیده و اپراتور اول این سیم‌کارت‌ها را با نرخ جدید ۲۲هزار و ۶۶۰ تومان به بازار عرضه کرده است.

همراه اول بالغ بر چهار میلیون سیم‌کارت ۱۲هزار تومانی وارد بازار کرد تا شمار مشترکان خود را در آستانه سی‌امین سالگرد پیروزی انقلاب به سی‌میلیون نفر برساند. پیش از این سیم‌کارت‌های اعتباری اپراتور اول به بهای ۳۴هزار تومان به فروش می‌رفت که دارای ۱۰هزار تومان شارژ اولیه بود. سیم‌کارت‌های ۲۲هزار تومانی همراه اول نیز ۱۰هزار تومان شارژ اولیه دارد. اپراتور اول هم‌اکنون بیش از ۳۰میلیون مشترک دارد که ۵/۱۶میلیون از این تعداد را مشترکان سیم‌کارت‌های دائمی ‌و مابقی را مشترکان سیم‌کارت‌های اعتباری تشکیل می‌دهند.

کیش در روز‌های پرترافیک ۳۰هزار مشترک را تحت پوشش دارد

در روز‌های قرمز یا پرترافیک با وجود ورود مهمان به جزیره، مخابرات کیش می‌تواند تا سی‌هزار مشترک تلفن همراه را تحت پوشش خود قرار دهد.

ضرغام غلامی، ‌رییس اداره مخابرات کیش در گفت‌و‌گو با سیتنا اظهار داشت: در جزیره کیش به طور متوسط ۱۴ تا ۱۹‌هزار مشترک فعال داریم که در روزهای قرمز این رقم به سی‌هزار مشترک نیز می‌رسد.

وی با اشاره به فعالیت سه اپراتور، همراه اول، ایرانسل و TKC تصریح کرد: با وجود افزایش میکرو BTS در این جزیره اپراتور‌های تلفن همراه در این جزیره از آنتن‌دهی بالایی برخوردارند. وی از افزایش پنج سایت BTS در این جزیره خبر داد و گفت: این سایت‌ها در حال طراحی بوده که به زودی احداث می‌شود.