ثبات قیمت‌ها در بازار چاپگر

بازار دیجیتال- به‌رغم ادعاهای فروشندگان بازار مبنی بر کاهش قیمت انواع چاپگر، دستگاه فتوکپی و دستگاه چندمنظوره، نمایندگی‌های فروش از ثبات قیمت و در پاره‌ای موارد افزایش قیمت‌ها در بازار خبر دادند.

طبق اعلام فروشندگان، رکود حاکم بر بازار، کاهش تقاضا و کاهش جهانی قیمت‌ها باعث افت قیمت‌ها در بازار داخلی شده است.

این در حالی است که برخی نمایندگی‌های فروش معتقدند، بحران اقتصادی باعث شده برخی از مدل‌های پرفروش در بازار داخلی از گردونه تولید خارج شوند و بدین ترتیب این مدل‌ها در بازار کمیاب و به تبع آن قیمت‌ها افزایش یابد.

نیکاسا، نمایندگی فروش چاپگرهای Brother در بازار داخلی از ثبات قیمت‌ها در بازار طی یک ماه اخیر خبر داد.

سرزمین سبز، نمایندگی فروش چاپگرهای HP نیز از ثبات نسبی قیمت‌ها خبر داد و گفت: قیمت برخی از مدل‌ها به دلیل کاهش تولید در بازار داخلی افزایش یافته است.

این نمایندگی مدل‌های P۲۰۱۵ و P۲۰۱۴ را از نمونه‌هایی معرفی کرد که طی چند هفته گذشته با رشد قیمت مواجه شده‌اند و در حال حاضر به ترتیب با قیمت‌ ۲۵۰هزار و ۲۳۰هزار تومان به فروش می‌رسند.

سرزمین سبز، همچنین از عرضه مجدد مدل ۱۳۲۰ به بازار که طی دو سال اخیر کمیاب بود خبر داد و قیمت این کالا را ۵۱۰هزار تومان اعلام کرد. کانولا، نمایندگی فروش چاپگرهای Canon نیز از ثبات قیمت‌ها طی یک ماه اخیر خبر داد و مدل‌هایPixma IP ۴۵۰۰، Pixma IP ۳۵۰۰ وPixma IP ۱۸۰۰ را از چاپگرهای جوهرافشان رنگی پرفروش این برند معرفی کرد.