آن دسته از کاربران سیستم عامل ویندوز تلفن‌همراه که دوست دارند از برنامه‌های کاربردی جدیدی روی گوشی‌هایشان استفاده کنند، از این پس می‌توانند از محصولات گوگل استفاده کنند.

مجموعه برنامه‌های کاربردی گوگل برای ویندوز موبایل رایگان بوده و با استفاده از آن دسترسی به طیف گسترده‌ای از خدمات گوگل امکان‌پذیر است. حدود دو سوم سرویس‌های موجود از این طریق جست‌وجوی اینترنتی را تسهیل می‌کند و بقیه گزینه‌ها برای دسترسی به جی میل، سرویس عکس پیکاسا، google docs، سرویس نقشه گوگل... طراحی شده‌اند. جست‌وجوی کلیدواژه جست‌وجو بر اساس تاریخچه و نیاز کاربران و رابط کاربری زیبا و متناسب با ویژگی‌ها و امکانات ویندوز موبایل از جمله دیگر ویژگی‌های این سرویس گوگل است. دسترسی به امکانات این سرویس در مرحله اول در کشورهای کانادا، آمریکا، بریتانیا، فرانسه، ایتالیا، آلمان و اسپانیا ممکن است. همچنین شرکت آمریکایی NVIDIA اعلام کرد با گوگل و ائتلاف Open Handset Alliance برای توسعه کاربردهای اندرویید همکاری می‌کند.
این شرکت انتظار دارد با پشتیبانی از پلت‌فرم اندرویید گوگل به سازندگان و اپراتورها امکان دهد تا از پردازنده Tegra در آینده صنعت تلفن‌همراه استفاده کنند و کاربران بتوانند از سرویس‌های مکان یابی نیز بهره ببرند.بر اساس این همکاری تراشه NVIDIA Tegra برای گوشی‌های مجهز به اندرویید ارائه می‌شود که قابلیت استفاده در گوشی‌های ویندوز موبایلی را نیز دارد.
این تراشه از کاربردهای Web 2.0، Wi-Fi و اتصالات 3G پشتیبانی می‌کند و به کاربران امکان می‌دهد به یک مرورگر کامل وب و جست‌وجوی اینترنتی دسترسی داشته باشند. NVIDIA Tegra از قدرت گرافیکی بسیار بالایی برخوردار است و انتظار می‌رود تا فصل دوم سال‌جاری در دسترس قرار بگیرد.