فروش جهانی تلویزیون در سال 2008 پنج درصد کاهش یافت

رکود اقتصادی در سراسر جهان به یک مساله نگران‌ کننده تبدیل شده است و این طور که شرکت تحقیقاتی DisplaySearch اعلام کرده، این رکود باعث شده است تا برای نخستین بار در طول تاریخ، طی سه ماه پایانی سال ۲۰۰۸ میلادی میزان فروش تلویزیون‌های تخت در جهان کاهش یابد. به گزارش فارس به نقل از دیجیتال‌ترندز، ادامه یافتن بحران اقتصادی و کاهش قدرت خرید مردم باعث شده است تا انگیزه برای پرداخت هزینه و خرید تلویزیون‌های تخت نیز کاهش قابل‌ملاحظه یابد. گزارش‌های رسیده از سوی مرکز DisplaySearch حاکی از آن است که برای نخستین بار در طول تاریخ در سه ماه پایانی ۲۰۰۸ که به تعطیلات کریسمس ختم می‌شود، میزان فروش تلویزیون‌های تخت در سراسر جهان کاهش یافته و شرکت‌های بزرگ را با نگرانی‌های فراوان مواجه کرده است.

این مرکز تحقیقاتی اعلام کرد که در سال گذشته میزان صادرات تلویزیون به بازارهای جهانی با کاهش ۵درصدی نسبت به سال ۲۰۰۷ به ۷/۵۷میلیون دستگاه رسیده و این کاهش برای نخستین بار صورت گرفته است. در این میان، میزان درآمد از بازار جهانی تلویزیون نیز با کاهش ۷درصدی، ۳۰میلیارد دلار برآورد شده است.

با این وجود باید توجه داشت که تلویزیون‌های تخت در سال گذشته وضعیت بهتری نسبت به دیگر انواع تلویزیون‌ها داشته‌اند و بازار آنها با ۳درصد افت مواجه شده است. از کل تلویزیون‌های فروخته شده طی سال گذشته در سراسر دنیا، ۶۶درصد تلویزیون تخت بوده‌اند که بر اساس آن، افراد تلویزیون‌های CRT خود را به LCD تغییر داده‌اند. بیشتر تلویزیون‌های تخت فروخته شده در سال گذشته ۴۰ اینچی یا کوچک‌تر بوده‌اند.

میزان فروش آن دسته از تلویزیون‌های تختی که قادر بودند تصاویر را با کیفیت ۱۰۸۰ پیکسل به نمایش بگذارند ۲۰درصد اعلام شده و بیش از ۱۰درصد تلویزیون‌های LCD فروخته شده در سال گذشته با توان ۱۲۰ هرتز یا بالاتر کار می‌کردند که به عبارت دیگر، صفحه نمایشگر آنها در هر ثانیه ۱۲۰ بار به‌روز می‌شده است تا تصاویر پویاتری را به‌نمایش بگذارند.