تلویزیون‌هایی با تکنولوژی‌های جدید در راهند

عکس: نگار متین‌نیا

بازار دیجیتال- شرکت SONY که در حال حاضر یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولیدکننده لوازم مصرفی دیجیتال و تلویزیون‌های LCD در دنیا است، به تازگی خبر از معرفی شش خط تولید جدید تلویزیون LCD داده است. طبق اعلام SONY این تکنولوژی‌های جدید همگی بر اساس تکنولوژی طراحی زاویه‌های تند و البته با استفاده از مواد اولیه سازگار با محیط‌زیست تولید شده‌اند.

در حالی که تکنولوژی پردازش تصویر Bravia در تلویزیون‌های LCD این شرکت، مورد توجه اغلب کاربران و کارشناسان قرار گرفت، SONY این بار تصمیم دارد تکنولوژی جدیدی را به تلویزیون‌های LCD خود اضافه کند.

این تکنولوژی جدید که با نام «AppliCast» معرفی شده، در واقع امکان اتصال آخرین مدل‌های تلویزیون‌های Bravia این شرکت به اینترنت را فراهم می‌سازد.

AppliCast در حقیقت با استفاده از پورت Ethernet و همراه با امکانات چند رسانه‌ای دیگر در این تلویزیون‌ها تعبیه شده است.

همه این تلویزیون‌ها دارای علامت Eu Flower از طرف اتحادیه اروپا هستند که این استاندارد به خاطر سازگاری بیشتر این تلویزیون‌های LCD با محیط‌زیست به آنها داده است. تلویزیون‌های جدید SONY در شش سری با نام‌های V۵۵۰۰ و S۵۵۰۰ معرفی شده‌اند.

سری تلویزیون‌های W۵۵W با طراحی بدنه سفید، توان مصرفی را تا بیش از ۵۰درصد کاهش داده و مجهز به تکنولوژی، «حسگر حضور هوشمند» هستند که تلویزیون را به هنگام خروج کاربر از اتاق خاموش می‌کند.

این سری از تلویزیون‌ها در اندازه‌های ۴۰ و ۴۶ اینچی طراحی شده و دارای موتور Bravia۳ هستند. سری تلویزیون‌های W۵۵۰۰ هم در اندازه‌های مختلف ۳۲، ۳۷، ۴۰، ۴۶ و ۵۶اینچ طراحی شده و مجهز به موتور Bravia هستند. این تلویزیون‌ها دارای تکنولوژی AppliCast بوده و از این طریق امکان دسترسی کاربران آنها را به فیدهای RSS، قیمت سهام و گزارش‌های هواشناسی فراهم می‌آورند. سری تلویزیون‌های E۵۵۰۰ هم که در دو اندازه ۳۲ و ۴۰ اینچ طراحی شده‌اند در دو رنگ مشکی یا نقره‌ای تولید شده‌اند، این تلویزیون‌ها هم دارای موتور Bravia۳ بوده و مجهز به پورت USB هستند.

تلویزیون‌های سری E۵۳۰۰ شرکت SONY تنها در اندازه ۲۲ اینچ طراحی و تولید شده‌اند. این تلویزیون‌ها دارای چهار پورت HDMI و یک پورت USB هستند. تلویزیون‌های E۵۳۰۰ دارای تکنولوژی AppliCast بوده و در دو رنگ مشکی و سفید طراحی شده‌اند.

تلویزیون‌های سری V۵۵۰۰ هم در اندازه‌های ۳۲، ۳۷، ۴۰، ۴۶ و ۵۶ اینچ طراحی شده و مجهز به موتور Bravia۳ هستند. این تلویزیون‌ها هم از تکنولوژی AppliCast بهره می‌برند.

سری تلویزیون‌های S۵۵۰۰ شرکت SONY هم در اندازه‌های مختلف ۲۲، ۳۲، ۳۷ و ۴۰ اینچ طراحی شده‌اند. این تلویزیون‌ها دارای سه پورت HDMI و یک پورت USB هستند.

شرکت SONY هنوز اما اطلاعات دقیقی درباره زمان عرضه تلویزیون‌های جدید خود و قیمت آنها را اعلام و منتشر نکرده است.