بروز برخی اختلالات در شبکه همراه اول به دلیل نوسازی و افزایش ظرفیت شبکه است که با اتمام این پروژه بر طرف خواهد شد.

روابط عمومی شرکت ارتباطات سیار ایران، باز هم با ارسال نمابری که تنها به دست خبرگزاری‌ها رسیده است اطلاعیه‌ای صادر کرده که در آن آمده است: بروز برخی اختلالات در شبکه همراه اول به خصوص در استان تهران به دلیل نوسازی شبکه و افزایش ظرفیت است که تا پایان اردیبهشت‌ماه سال آینده به اتمام خواهد رسید. بر اساس این اطلاعیه، زیر ساخت‌های اولیه شبکه همراه اول عمدتا بین ۱۰ تا ۱۵ سال قدمت دارند که طی این مدت فناوری تلفن همراه دچار تغییراتی شده که ناگزیر برای بهینه‌سازی و افزایش ظرفیت شبکه می‌بایست زمینه اعمال این تغییرات را در شبکه ایجاد کرد. در این مرحله علاوه‌بر نوسازی ۲۰۰ ایستگاه فعلی، ۱۰ مرکز جدید نیز در شبکه تهران اضافه می‌گردد که به امید خدا مهم‌ترین مراحل این عملیات بزرگ تا ۲۷ اردیبهشت‌ماه سال آینده به پایان خواهد رسید. روابط عمومی همراه اول ضمن عذرخواهی از مشترکینی که در خلال این عملیات احتمالا زحمتی را متحمل می‌شوند، تاکید کرده است اطلاع رسانی لازم نسبت به منطقه جغرافیایی عملیات، از طریق صدور اطلاعیه‌های بهنگام صورت خواهد پذیرفت. این روابط عمومی به خاطر زحماتی که ممکن است مشترکان در بین این اختلالات متحمل می‌شوند عذرخواهی کرد، اما به خسارات مالی احتمالی که ممکن است مشترکان این اپراتور را تهدید کند اشاره‌ای نکرده است.

پاسخ وزیر ارتباطات نمایندگان را قانع نکرد

وزیر ارتباطات که بعدازظهر روز سه‌شنبه برای ادای پاره‌ای توضیحات در خصوص عدم‌کیفیت تلفن همراه در کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی حضور یافت، نتوانست نمایندگان را قانع کند و پاسخ به سوالات نمایندگان به جلسه دیگری موکول شد.

حمیدرضا فولادگر عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با موبنا اظهار داشت: پاسخ محمد سلیمانی در خصوص وضعیت شبکه ارتباطات سیار کشور و اختلالات این شبکه، امیر طاهرخانی نماینده مردم تاکستان را قانع نکرد و نمایندگان فرصت دوباره‌ای به وزیر ارتباطات برای شفاف‌سازی این موضوع دادند. وی گفت: وزیر ارتباطات با اشاره به توسعه شبکه تلفن همراه و افزایش ضریب نفوذ موبایل در کشور طی سال گذشته، ورود اپراتور سوم را عاملی بر گسترش کیفی این شبکه عنوان کرد. وی ادامه داد: در این جلسه در خصوص طرح تغییر وظایف و اختیارات وزارت ارتباطات (طرح استقلال رگولاتوری) نیز با حضور وزیر ارتباطات مباحثی مطرح شد که با توجه به اهمیت موضوع، این بحث نیز ناتمام ماند و به جلسه دیگری موکول شد. وزیر ارتباطات بارها از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در خصوص مسائلی چون وضعیت شبکه ارتباطات سیار و ارتباطات روستایی مورد سوال قرارگرفته است. اخیرا نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی نیز از وزیر ارتباطات خواستار پاسخگویی درباره مزایده اپراتور سوم و دولت الکترونیکی شده است.