نرسیدن بخش‌نامه دولت به گمرک در کشوری که از فن‌آوری اطلاعات بهره می‌برد نشانه‌ ضعف زیرساختی IT است که ابلاغ یک بخش‌نامه را از طریق این تکنولوژی نوین میسر نمی‌کند و این در شرایطی است که حرکت به سوی دولت الکترونیکی با این چنین اقداماتی میسر خواهد شد.

حمید بابادی‌نیا رییس کمیسیون شبکه سازمان نظام صنفی رایانه‌ استان تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران، با بیان این مطلب و با ابراز تعجب از این که چرا هنوز تصمیم دولت مبنی بر کاهش تعرفه گمرکی تجهیزات شبکه به صفر هنوز به گمرک ابلاغ نشده و این نهاد اجرای آن را به تعویق می‌اندازد، گفت: گمرک با بهانه بخش‌نامه نشدن تصمیم دولت اجرای آن را عملی نمی‌کند.

بابادی‌نیا با بیان این که چند هزار سال پیش تصمیمی که فرمانروای کشور می‌گرفت توسط چاپار در کمتر از ۲۴ ساعت به اقصی نقاط ایران منتقل می‌شد، تاکید کرد: طی کردن فاصله گمرک تا نهادی که باید این تصمیم را ابلاغ کند چقدر زمان می‌برد که از اول بهمن تاکنون این بخش‌نامه به دست گمرک نرسیده است؟ وی تصریح کرد: شرکت‌های وارد کننده تجهیزات شبکه با معطل ماندن کالایی که وارد کرده‌اند هزینه‌ انبار گمرک را به طور روزانه پرداخت می‌کنند و ضررهای مالی زیادی را از این طریق و نیز به دلیل عمل نکردن به تعهدات خود که در قراردادهای بسته شده به آن متعهد شده‌اند، می‌پردازند.