پیاده‌سازی شبکه اندازه‌گیری سرعت اینترنت در کشور

مرکز توسعه و مدیریت اینترنت به‌منظور اجرای وظیفه کنترلی و سنجش وضعیت توسعه اینترنت کشور به ایجاد شبکه‌ای از سرورها در سطح کشور اقدام کرده است.

به گزارش «ایسنا»، ملکی‌پرست، مدیرکل دفتر تحقیق و توسعه و مجری پروژه توسعه و مدیریت اینترنت (متما) شرکت فن‌آوری اطلاعات، در فاز اول این پروژه تاکنون دو سرور در سطح تهران راه‌اندازی کرده است که وضعیت سرعت اینترنت از طریق آنها قابل‌گزارش است.

مدیرکل دفتر تحقیق و توسعه شرکت فن‌آوری اطلاعات در ادامه افزود: با برنامه‌ریزی انجام گرفته و نیز با توجه به تعدد شرکت‌های تامین‌کننده، توزیع‌کننده و عرضه‌کننده اینترنت در بخش خصوصی و دولتی در سطح کشور پیش‌بینی می‌شود که تعداد سرورهای مورد نیاز به ۱۵۰۰ سرور برسد.

او ادامه داد: انتظار می‌رود که شرکت‌های خصوصی و دولتی در حوزه‌های تامین، توزیع و عرضه ضمن پیوستن به این شرکت، درباره معرفی نقاط مرجع در شبکه‌های خود امکان پیاده‌سازی سرورهای مورد نظر را در این نقاط به‌وجود آورند تا علاوه‌بر اطلاع‌رسانی صحیح به مشترکان خود زمینه صحت عملکرد خود را فراهم آورند. مجری پروژه توسعه و مدیریت اینترنت (متما) در خاتمه اظهار کرد: شبکه سروری ایجاد شده، علاوه بر قابلیت سنجش سرعت اینترنت، امکان سنجش کیفیت سرویس را داراست که این قابلیت جدید همزمان با ایجاد سرور سوم شبکه در اوایل اسفندماه سال جاری قابل‌بهره‌برداری است.