به دنبال گسترش دامنه رکود اقتصادی به کشور امارات، شرکت‌های بزرگ و از جمله شرکت‌های آی تی فعال در دبی نیز به دنبال فرصت‌های جدید سرمایه گذاری در دیگر نقاط جهان هستند و بدین منظور بازار هند را برای ادامه فعالیت‌هایشان برگزیده‌اند.

به گزارش فارس به نقل از آی تی پی، بسیاری از شرکت‌های فناوری اطلاعات که در دبی فعال هستند به منظور تداوم امور شغلی و فرار از وضعیت اقتصادی دشوار دبی به دنبال اجرای طرح‌هایی در دیگر نقاط جهان و کشورهای همسایه و به خصوص هند هستند.پیش‌بینی می‌شود حدود ۳۰ شرکت بزرگ آی تی فعال در دبی اجرای پروژه‌هایی را در هند بر عهده بگیرند.

یکی از مدیران این شرکت‌ها تصریح کرده که با توجه به کند شدن رشد اقتصادی در امارات ضروری است که شرکت‌های اقتصادی به دنبال یافتن فرصت‌های جدید اقتصادی باشند. هم‌اکنون ۴۰میلیون کاربر اینترنت در هند وجود دارد و پیش‌بینی می‌شود میزان هزینه صرف شده در بازار فناوری اطلاعات این کشور تا سال ۲۰۱۲ به بیش از ۱۱۰میلیارد دلار برسد.

پیش‌بینی‌ها حاکی است ارزش زیرساخت‌های آی‌تی در هند تا سال ۲۰۱۲ به ۲۴۶میلیارد دلار برسد و هند از این لحاظ پس از چین، ژاپن، اتحادیه اروپا و روسیه در رتبه پنجم قرار بگیرد.