رکود اقتصادی و رشد اینترنت بی‌سیم

بر اساس یافته‌های یک بررسی که به تازگی انتشار یافته، با وجود رکود اقتصادی جهانی، تقاضای مصرف کنندگان برای سرویس‌های داده در تلفن‌های همراه مانند دسترسی به ایمیل یا مرور اینترنت به هنگام جابه‌جایی در حال افزایش است.

به گزارش ایسنا، نظرسنجی از۵۰ هزار مصرف‌کننده در کشورهای انگلیس، فرانسه، ایتالیا، آلمان، اسپانیا و آمریکا نشان داد نزدیک به ۷۱‌درصد از کاربران تلفن‌های همراه امکان دارد از نوعی از خدمات داده بی‌سیم استفاده کنند.

این کشورها در مجموع حدود ۲۰۰‌میلیون کاربر داده موبایل دارند که انتظار می‌رود بیش از نیمی‌از آنها میزان استفاده از این خدمات را طی دو سال آینده افزایش دهند. همچنین طبق این نظرسنجی که توسط شرکت نیلسن و به سفارش سازنده تجهیزات مخابراتی Tellabs انجام گرفته، بیش از یک چهارم از میلیون‌ها نفر از مصرف‌کنندگانی که اکنون از خدمات داده موبایل استفاده نمی‌کنند مایلند به‌زودی استفاده از آنها را آغاز کنند. این بررسی در ماه نوامبر و زمانی انجام گرفت که مصرف‌کنندگان از وخیم‌تر شدن چشم‌انداز اقتصادی آگاه بودند و نشان می‌دهد داده موبایل یکی از عوامل رشد برای اپراتورهای مخابراتی در بازارهای اشباع شده‌ای که هر مصرف‌کننده یک تلفن همراه دارد، باقی خواهد ماند.