مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران گفت: واگذاری سیم کارت‌های اعتباری ۱۲هزار تومانی همراه اول طبق آنچه که از سوی مجمع مخابرات ایران مصوب شده است، تا پایان بهمن ماه ادامه دارد. وحید صدوقی در گفت‌وگو با موبنا با بیان اینکه توزیع سیم‌کارت‌های اعتباری نرخ جدید اپراتور اول به دلیل استقبال مردم از ۱۲بهمن تا پایان بهمن ماه جاری تمدید شده، اظهار داشت: تاکنون چهارمیلیون سیم کارت اعتباری ۱۲هزار تومانی در بازار توزیع شده است. وی با بیان اینکه تمدید زمان واگذاری این سیم کارت‌ها منوط به تصمیم‌گیری هیات مدیره بوده و قابل بررسی است، خاطرنشان کرد: هنوز مشخص نیست که این زمان مجددا تمدید شود.سیم کارت‌های ۹۱۹ اپراتور اول با نرخ ۱۲هزار تومان که از عیدغدیرخم در بازار توزیع شده ، دارای دو هزار تومان شارژ اولیه است که در صورت تکمیل ثبت‌نام خریداران، این مبلغ به سیم‌کارت مشترک تزریق می‌شود.اپراتور اول حدود ۱۴میلیون مشترک سیم کارت اعتباری دارد.

اخطار ایرانسل به مشترکان بی‌نام و نشان

در پی ضرب‌الاجل سازمان تنظیم مقررات مبنی بر اینکه اپراتور ایرانی خارجی ام تی ان-ایرانسل تا پایان سال جاری فرصت دارد سیم کارت‌های بی‌نام و نشان شبکه خود را غیر فعال کند و بسوزاند، این اپراتور بار دیگر به مشترکان سیم‌کارت‌های بدون هویت خود اخطار داد. به گزارش موبنا، اپراتور ایرانی خارجی ام تی ان-ایرانسل با ارسال پیام کوتاه به آن دسته از مشترکانی که سیم کارت خود را در این شبکه ثبت نکرده‌اند، سه روز مهلت داده تا نسبت به ثبت نام سیم کارت‌های خود اقدام کنند.در پیام کوتاه ایرانسل آمده است: «مشترک گرامی شما در شبکه ایرانسل ثبت نام نشده‌اید، لذا جهت جلوگیری از قطع خط تا سه روز دیگر با مراجعه به نمایندگی مجاز یا تماس با شماره ۱۲۰و اعلام شماره سیم و کدپستی ده‌رقمی ثبت نام کنید.»در این پیام همچنین از مشترکان خواسته شده تا مدارک شناسایی خود را به نزدیک‌ترین نمایندگی مجاز تحویل دهند یا به شماره ۰۹۶۳۰ فکس کنند.

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای مقابله با کلاهبرداری‌ها و مزاحمت‌هایی که از طریق سیم‌کارت‌های بی نام و نشان اپراتور دوم انجام می‌شود، به ایرانسل اخطارداده و تاکید کرده که سیم‌کارت‌های جدید نباید بدون ثبت مشخصات دارنده واگذار و مشخصات دارندگان سیم‌کارت‌های قبلی نیز باید تا پایان سال معلوم شود.