تعیین تعرفه گوشی به‌وزارت بازرگانی ارتباط ندارد

وزیر بازرگانی گفت: کاهش و افزایش تعرفه واردات گوشی تلفن همراه به وزارت بازرگانی مربوط نمی‌شود.

مسعود میرکاظمی‌ در گفت‌و‌گو با موبنا درخصوص پیشنهاد کاهش تعرفه گوشی تلفن همراه از ۲۵‌درصد به ۱۰‌درصد که از سوی کمیسیون ماده یک مطرح و به هیات دولت ارائه شد، اظهار داشت: تعرفه واردات گوشی در کمیسیون ماده یک تعیین می‌شود و وزارت بازرگانی در آن نقشی ندارد. پیش از این مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه و تجارت ایران گفته بود، تعرفه ۱۰درصدی گوشی تلفن همراه از نظر کارشناسی از کمیسیون ماده یک عبور کرده و برای تایید به چهار وزیر اقتصادی دولت ارسال شده است. به گفته حمید صافدل، «تعرفه ۱۰‌درصدی واردات گوشی از نظر کارشناسی به تصویب رسیده و در انتظار تایید چهار وزیر اقتصادی دولت است که شامل وزیر بازرگانی، وزیر اقتصاد و دارایی، وزیر صنایع و معادن و وزیر جهاد کشاورزی می‌شوند. در صورتی که وزیران یادشده این نرخ را به تصویب برسانند، تعرفه جدید از سوی معاون اول رییس‌جمهوری ابلاغ می‌شود و اجرایی خواهد شد. در کمیسیون ماده یک نمایندگانی از وزارتخانه‌های بازرگانی، صنایع و معادن و امور اقتصادی و دارایی حضور دارند.

ارسال و دریافت ایمیل از طریق پیامک برای مشترکان تالیا

ارسال و دریافت ایمیل از طریق پیام کوتاه (Email by SMS) برای مشترکان شبکه مستقل تلفن همراه اعتباری تالیا ممکن شد.

با استفاده از این سرویس مشترکان می‌توانند بدون اتصال به اینترنت از طریق پیام کوتاه و با هزینه ای معادل ارسال یک SMS، ایمیل دریافت یا ارسال کنند.

پیش از این شبکه مستقل تلفن همراه اعتباری تالیا در راستای ارائه خدمات ارزش افزوده، سرویس اتصال به اینترنت را برای مشترکان خود فراهم کرده بود. با استفاده از این سرویس نیز مشترکان تالیا می‌توانند اتصال ۲۴ساعته به اینترنت از طریق سیم‌کارت خود با صرف هزینه‌ای معادل هزینه مکالمات داشته باشند. دریافت اطلاعات هواشناسی، اطلاع از وضعیت بازار سکه و طلا و بازار ارز، استفاده از لغت‌نامه انگلیسی به فارسی و بالعکس، تقویم و اخبار روز، اوقات شرعی و تبدیل تاریخ شمسی به میلادی و بالعکس از جمله سرویس‌های ارزش افزوده این شبکه است که از طریق پیام کوتاه قابل استفاده هستند. تالیا به عنوان اولین شبکه تلفن همراه اعتباری در فاز نخست فعالیت خود، حدود یک‌میلیون مشترک را در تهران و مراکز استان‌های کشور تحت پوشش قرار داده است. دورنمای توسعه شبکه تالیا پوشش دومیلیون مشترک و گسترش آنتن دهی به تمامی ‌شهرهای کشور و نیز افزودن خدمات ویژه به مشترکان خود تا پایان سال ۸۸ است.

تصادفات مرگبار در پی استفاده از تلفن همراه در رانندگی

به گفته یک کارشناس کنترل ترافیک، مکالمه و استفاده از تلفن همراه حین رانندگی در مجموع مهمترین عاملی شناخته شده که موجب تصادفات مرگبار می‌شود. سرهنگ محمد فرحبخش در گفت‌وگو با موبنا اظهار داشت: بیش از نیمی ‌از کسانی که حین رانندگی از تلفن همراه استفاده می‌کنند، موجب افزایش حوادث و تصادفات می‌شوند. این کارشناس معتقد است، چنانچه مردم استفاده از تلفن همراه را هنگام رانندگی ترک کنند، به میزان قابل توجهی، میزان تصادفات کاهش یافته و از حجم بالای ترافیک در درون شهرها نیز کاسته می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: رانندگان در حین مکالمه با تلفن همراه بیش از نیمی‌از مسیر خود را بدون آن ‌که متوجه اطراف باشند، رانندگی می‌کنند.